Vervangen Texalarm of laten fixen?

• dennisgaal

Allen,

We rijden nog steeds met veel plezier in een E34 uit 1993, alleen is het handzendertje (KS433p) van het Texalarm alarmsysteem (av2045L) al een tijdje stuk waardoor we de auto nu steeds met de sleutel moeten openen. De Texalarm bedrading heb ik daarvoor moeten loshalen van het kastje onder de achterbank zodat de startonderbreker niet verhindert dat we de auto kunnen starten.

Ik heb net gezien dat het handzendertje het nog wel doet, maar er moet een metalen deeltje onder het rubberen knopje worden vastgezet en daar heb ik de spullen niet voor. Misschien is het nog te repareren door een electronicamonteur. Laatst heeft een dergelijke techneut mijn hoofdtelefoonplug professioneel vervangen.

De handzendertjes zijn amper nog te vinden, het bedrijf texalarm is al jaren failliet, dus ik denk erover het Texalarm systeem uit de auto te halen en te vervangen door iets anders waarmee we ook van op afstand de portieren kunnen openen. Is dat makkelijk te realiseren, en zo ja, hoeveel zou dat ongeveer gaan kosten? Ik las net al ergens iets over een centrale portiervergrendeling/alarm voor zo'n 30 euro.

Alvast bedankt voor de tips.

vg Dennis.

• Vakman Ruud

kijk op: www.autostyle.nl of www.conrad.nl

Succes.

Ruud

• dennisgaal

Dank voor de reactie, maar ik heb toch nog een vraag: er zit in de auto een ingebouwde centrale portiervergrendeling, is dit ook van Texalarm of hoeft dat niet zo te zijn? Als ik namelijk de auto open gaat alle deuren tegelijk open, ondanks dat ik het Texalarm kastje los heb gekoppeld. Ik vraag me dan ook af of ik alleen handzendertjes ergens kan bestellen zonder dat ik in allevier de deuren het mechanisme moet vervangen,

Zou je me dat willen uitleggen?

Alvast bedankt voor de reactie.

vg Dennis.