problemen met alarm BMW E36 cabriolet

• theone

Hallo,

Heb het volgende probleem met mijn alarm van mijn BMW E36 cabriolet, bouwjaar 1994.

De alarmlichten blijven steeds knipperen en ik kan mijn deuren niet meer openen een sluiten met mijn kastje van de afstandsbediening.

De rode led in het midden van mijn console knippert mee met mijn alarmlichten.

Het is een origineel alarm van BMW(geen naderhande inbouw), klasse 3.

Kan wel gewoon de deuren openen en sluiten met mijn sleutel.

Kan ook met het kastje de auto op alarm zetten en weer uitzetten.

Heb al gekeken in de manual, maar kom er niet uit.

Kan er gewoon mee rijden, maar natuurlijk niet handig met knipperende alarmlichten.

Ze gaan na ongeveer 5 minuten rijden uit en beginnen dan ineens weer spontaan te knipperen.

Heb de motorkapschakelaar al losgehaald en ook de accu al eens losgehaald, maar dat helpt allemaal niets.

De accu is goed, is pas nieuw.

Wie kan mij verder helpen??

Alvast bedankt.

• theone

Het betreft een Gemel Italy origineel BMW alarm.

Wat mij opvalt dat het alarm(de 4 knipperlichten) afgaan op het moment dat ik een bocht maak naar links of naar rechts.

Ik denk dat het iets te maken heeft met een hellingssensor of een sensor die afgaat bij een ongeval.

Alleen kan ik niet vinden waar deze zitten.

• John320D-Touring

Indien het het alarm is met zwart kastje en rode/grijze drukknop:

Maak het alarmkastje open (zit achter dashboardkastje) en strip de roze draad die in het kastje zit een stukje.

Na het strippen de draad even ergens tegen de massa aanhouden.

De unit wordt gereset en je kunt direct de alarmkastjes opnieuw aanmelden door op beide kastje op beide knopjes te drukken.

Als het goed is, is de storing nu voorbij.

• theone

Hallo,

Het kastje is rechthoekig met aan 1 kant een schuine zijde(met BMW logo erop).

Er zitten 2 knoppen op: een rode en een witte(of grijze).

De rode is voor het vergrendelen

De witte voor het ontgrendelen.

Hebben we het dan over hetzelfde kastje?

• theone

Moet je dit dan ook volgen:

Wanneer je dit hebt gedaan kan de echte inleer procedure beginnen. Dit is niet veel werk maar dient wel goed te gebeuren. Aangezien ik maar 1 afstandsbediening heb, dien ik beide knopjes in te drukken. Op deze manier worden dus beide geheugenplaatsen gebruikt voor de afstandsbediening. De tweede zal dus niet meer werken!

- Houd de afstandsbediening gereed

- Zorg ervoor dat je in de auto zit.

- Trek alle deuren dicht en druk een op het CV/slot pinnetje op de deur. De auto sluit nu af.

- Open de bestuurdersdeur en laat deze openstaan (het slot is van alle deuren open).

- Zet het contact aan in stand 1.

- Druk nu op de rode led in de auto (als dit een niet in te drukken led is kun je dit overslaan).

- Druk op de witte en rode knop op de afstandsbediening. Houd deze voor enkele seconden ingedrukt. Laat de knoppen vervolgens los en haal de sleutel van het contact.

LET OP: vergeet nooit de roze draad weer los te halen en goed af te schermen

• John320D-Touring

We hebben het over hetzelfde kastje. De procedure met in de auto zitten en op de led drukken etc. heb ik nog nooit erbij nodig gehad. Ook is de aanmeldprocedure gewoon beëindigd zodra je het contact aan/uit hebt gehad en het alarm is ingeschakeld geweest. Je hoeft je geen zorgen te maken dat er dan nog een aanmeldmogelijkheid open staat oid. Maar als jij de door jou genoemde procedure er nog achteraan wil doen, houd ik je niet tegen natuurlijk.

• Vakman Ruud

Helaas,

In die tijd heeft BMW alarm systemen ingebouwd die niet origineel waren.

Om de japanners het hoofd te bieden werden de auto's kaal naar de NL gehaald en installeerde de dealer de rest.

Scheelde enorm veel BPM.

Maar veel van de leveranciers uit die tijd bestaan niet meer en dat geldt ook voor dit alarm systeem.

Dus wij halen het eruit en installeren een nieuw systeem.

Simpel.

Succes.

Ruud

• theone

Hallo Ruud,

Kun je eigenlijk van de sloop een alarmmodule halen en dan deze opnieuw inlezen(cq pairen) met het oude originele afstandsbediening?

Of kan dat niet?

• theone

Hallo,

Heb het handschoenenkastje verwijderd en heb idd de Gemel alarmkast gevonden, maar GEEN roze draad.

Ook niet in de kast zelf.

Uit de kast komen 2 connectoren: 1 met ongeveer 10 draden en een kleine met 3 draden.

Ook hier geen roze draad.

Tevens komt er een zwarte lange draad uit, dit is volgens mij de antenne.

Heb reeds de motorkapschakelaar, de kofferbakschak, de beweginssensor die achter de boardcomputer zit losgekoppeld maar geen resultaat.

Heb ontdekt dat er een schakelaartje onder het rubberen dopje van de opzetmodule van de alarmmodule zit en heb deze naar links gezet, maar de alarmlichten blijven knipperen en kan hem dus ook niet resetten of opnieuw programmeren.

Iemand die mij verder kan helpen??

• John320D-Touring

Strip de zwarte draad, het is je antenne waar het inderdaad om gaat.

Dus strippen en tegen massa houden, je zult merken dat de module zich direct reset.