Hallo allemaal,
Er is het volgende aan de hand;
Ik heb de auto gestart, een korte stukje ermee gereden, auto uitgezet, na 5 minuten weer gestart in de P. Tot zover alles is goed.
Op het moment dat ik wou schakelen van P naar D, sloeg hij onmiddellijk af. Daarna niet meer gestart. Uitlezen met DIS geeft niks aan.
Ik heb de kleppendeksel er af gehaald en zag dat de bovenste kettinggeleider gebroken was. De ketting was een tandje versprongen. Ketting geleider heb ik vervangen en de timing met speciale gereedschap van BMW goed gezet.
Auto start nog steeds niet. Zwarte doos waar de DME er in zit open gemaakt en de motorzekeringen en de DME relais doorgemeten, ook de zekeringen in de handschoenenkastje gecontroleerd, alles was ok.
Met DIS krankas sensor en de brandstofpomp uitgelezen en die waren ook goed. Sleutels worden ook herkend. De keuze hendel werk ook goed, dus P , R, N, D, worden ook herkend.Uiteindelijk heb ik compressie gemeten, die geeft per cilinder 16 bar aan. Motor draait wel rond maar slaat niet aan. Volgens mij heb ik geen vonk, Ik heb de bobines vervangen maar nog steeds geen resultaat.
Nu weet ik het niet meer. Wat kan er nog meer aan de hand zijn?
Alvast bedank voor jullie reacties.
M.vr.gr. Balikci