Bmw 318 N42 automaat start niet

  • Balikci

    Hallo allemaal,

    Er is het volgende aan de hand;

    Ik heb de auto gestart, een korte stukje ermee gereden, auto uitgezet, na 5 minuten weer gestart in de P. Tot zover alles is goed.

    Op het moment dat ik wou schakelen van P naar D, sloeg hij onmiddellijk af. Daarna niet meer gestart. Uitlezen met DIS geeft niks aan.

    Ik heb de kleppendeksel er af gehaald en zag dat de bovenste kettinggeleider gebroken was. De ketting was een tandje versprongen. Ketting geleider heb ik vervangen en de timing met speciale gereedschap van BMW goed gezet.

    Auto start nog steeds niet. Zwarte doos waar de DME er in zit open gemaakt en de motorzekeringen en de DME relais doorgemeten, ook de zekeringen in de handschoenenkastje gecontroleerd, alles was ok.

    Met DIS krankas sensor en de brandstofpomp uitgelezen en die waren ook goed. Sleutels worden ook herkend. De keuze hendel werk ook goed, dus P , R, N, D, worden ook herkend.Uiteindelijk heb ik compressie gemeten, die geeft per cilinder 16 bar aan. Motor draait wel rond maar slaat niet aan. Volgens mij heb ik geen vonk, Ik heb de bobines vervangen maar nog steeds geen resultaat.

    Nu weet ik het niet meer. Wat kan er nog meer aan de hand zijn?

    Alvast bedank voor jullie reacties.

    M.vr.gr. Balikci

  • Vakman Ruud

    Zou wel eens de nokkenassensor kunnen zijn.

    Maar DIS zou dat moeten aangeven.

    Als je Ediapas hebt kan je ze direct testen.

    Succes.

    Ruud

  • Balikci

    Hallo Ruud,

    Bedankt voor je reactie.

    Nokkenassensor heb ik al vervangen.

    Ik zit eigenlijk te denken aan de veiligheidsklem van accu.

    Als deze kapot is, is het dan wel nog mogelijk dat de startmotor wel ronddraait?

    En ja, ik heb ediabas maar daar heb ik totaal geen ervaring ermee.

    Met DIS kon ik wel de motormanagement uitlezen, alle stappen die daar worden genoemd bij het niet starten van motor heb ik doorgelopen.

    Alles was goed. Zoals de sleutel herkenning, krukassensor e.d.

    Auto is van begin 2002. Met een accu onder de motorkap.

    gr. Balikci

  • Vakman Ruud

    Wat is de VIN?

    Ruud

  • Balikci

    Hallo,

    VIN is JY70642.

    Ik heb even verder gekeken en het lijkt er op dat de benzinepomp geen genoeg druk opbouwt.

    Volgens de specificaties moet ie 3,5 bar leveren. Er komt maar een heel zwakke straal uit, kan dat daaraan liggen?

    gr, Balikci

  • Vakman Ruud

    Ja, of de brandstofdruk regelaar en brandstoffilter

    Succes.

    Ruud

  • Balikci

    Hallo Ruud,

    Bedankt voor je schrijven.

    Ik ga met die informatie verder aan de slag.

    Ik laat het je wel weten.

    Gr. Balikci

  • Balikci

    Hallo Ruud,

    Ik heb inmiddels de benzinepomp vervangen. Auto heeft wel gestart, maar na het uitzetten wou hij niet meer starten.

    Als volgende ga ik olie verversen, naar mijn idee zit er dikke olie d'r in.

    Misschien dat de klepstoters dan niet goed worden bediend en daardoor ook de kleppen.

    Ik ga 5-30w ingooien en doe ik ook gelijk oliefilter vervangen. Vanavond weet ik het wel.

    gr, Balikci

  • Rob530DH2002

    Daar zal het niet aan liggen… Je schrijft in je eerste bericht ‘volgens mij heb ik geen vonk’. Heb je dat inmiddels wel goed gecontroleerd? Zou zonde zijn als je de halve auto verbouwd en aan het einde van de rit er achter komt dat de ontsteking niet in orde is of de startblokkering op de één of andere manier in werking blijft.

  • Balikci

    Ik heb de auto eindelijk kunnen starten, maar loopt niet lekker.

    Ik heb olie en oliefilter vervangen. (Castrol 5W-30W).

    Als ik nu de auto uitlees met dis geeft ie volgende (nieuwe) storingen aan :

    Luchtmassameter;

    koppelinterface en bijhorende lampje gaat branden.

    Wat ik dus voorheen niet had

    Als ik verder kijk naar de storing koppelinterface word ik doorgestuurd naar de dme en wordt vermeld dat ik de storing verder in de dme moet zoeken.

    Bij DME wordt de luchtmassa meter aangegeven.

    Gezien dat luchtmassameter ook als storing wordt aangegeven heb ik deze vervangen maar zonder resultaat.

    Bij verder zoeken bij luchtmassameter wordt ook vermeld dat de gasklep boosdoener kan zijn.

    Auto heeft geen genoeg kracht. Maar wat ik vreemd vind dat als ik bij een stilstaande auto, dus in P of in N, gas geef reageert ie wel fel.

    Je hoort en ziet aan de toerental dat de motor lekker draait.

    Maar zodra ik wil wegrijden dan is ie heel erg traag.

    Vandaag ga ik het verder zoeken