Auto geeft uit zich zelf gas bij!

• Dick1965

Ik heb een heel vreemd probleem met m'n 320 uit 2006 (benzine)

Als ik vanuit stilstand weg rij en ik schakel op een gegeven moment naar z'n twee

en vervolgens rem ik af en laat de auto stationair uitlopen dan geeft de auto als het ware wat gas bij terwijl ik

nergens aankom! ::o

Als ik dan weer rem is het euvel verdwenen.

Bovenstaande doet zich voor als de auto een hele dag stil heeft gestaan.

's-Morgen vroeg heb ik echter geen last. Ra ra.

• Ad

Hallo beste Dick,

Schakelt u niet per ongeluk de cruise control in?

Want zoals u het beschrijft, lijkt dit het geval.

Bij het remmen, gaat het ineens over, dit gebeurt dus net zo bij het gebruik van de cruise control.

Staat de cruise control ingeschakeld, en de rem of de koppeling word ingetrapt, dan moet de cruise control uitschakelen.

Schakelt u de cruise control zelf beslist niet in, dan kan dit misschien gebeuren door een storing in het systeem.

Uitlezen zou dan de oplossing kunnen zijn.

Succes.

Met vriendelijke groet,

Ad

• Vakman Ruud

Waarschijnlijk gasklephuis.

Succes.

Ruud

• Frannk

Bij mijn 525d uit 2003 doet zich hetzelfde probleem voor sinds gisteren.Tot nu toe is het opgevallen dat het gebeurd bij ato laten uitbollen,schakelen van 4 naar 5 bij het intrappen van koppeling schiet toerental richting 3000 toeren tevens bij terugschakelen van 5 naar zijn 4.Is bij jou probleem al opgelost.

• Vakman Ruud

Bij een diesel is het waarschijnlijk een foute LMM, verstuiver(s), druk sensor of DDE.

Groeten.

Ruud

• Frannk

Hallo Ruud

Bedankt voor je snelle reactie.

LMM is onlangs een nieuwe ingegaan,Verstuivers zijn 33 duizend kilometer geleden vervangen door gereviseerde verstuivers.Kunnen die al zo snel weer kapot zijn.Druk sensor zou ik moeten laten uitlezen.Wat is DDE Ruud.

Volgens collega van mij komt het probleem door verkeerde banden maat achter?Paar dagen geleden heb ik mijn achterbanden laten vervangen.Oude banden waren 235/35/18 bandenboer heeft er 245/45/18 opgestoken.Ik ben volgende dag terug gegaan met mededeling dat het verkeerde banden waren waarop hij zeg dat ik om die bandenmaat gevraagd had en daar was de kous mee af.Kan het dan zijn dat de auto toch daardoor vreemd begint te doen?

Gr Frank

• Marnix

Ik heb ooit op het amtgarageforum gelezen dat esp/dsc gas bijgeeft als er verschillende maten wielen/banden onder zitten.