Vraag(je):
Kunnen de nokkenas(sen) van een E46 6 cilinder (M52TU VANOS) uit en ingebouwd worden ZONDER “special tools”?
Wie heeft ervaring?
Graag jullie reacties.
Ruud dank voor je reactie.
Ik denk dat ik het zelf ga proberen.
Ik heb namelijk weer een lelijke tik onder het kleppendeksel.
Die heb ik een tijd geleden ook gehad en toen heb ik gespoeld met wynss en dunnere olie gebruikt. Nu is het geluid terug en ga ik het kleppendeksel ligten. Ik ben benieuwd wat ik tegenkom.
Groet.
Hallo beste Ellemooo,
Als de vanos van uw BMW versleten zou zijn, zou de motor ook een wisselens stationair toerental dienen te hebben.
En het spoelen zou dan ook niet het klepperen verminderen, maar aanwezig blijven.
Ik ga er dan ook van uit dat door het toevoegen van het middel Forte, daat dit middel de kanaaltjes van de komstoters wat opent, maar waarschijnlijk niet ver genoeg.
de vervuiling zit te vast.
Bij dit soort grappen kan maar een aantal opties gevolgd worden.
Of vernieuwen van de komstoters.
Of de komstoters uitbouwen en flink spoelen met ATF.
Na het spoelen met de ATF, die een zeer sterk reinigend vermogen bezit, dient u de komstoters weer te spoelen met spoelolie.
Want ATF heeft geen smerende werking, en is niet goed voor de motor.
Dit is een middel wat vaak gebruikt werd door de monteurs van Audi, als deze problemen hadden met de komstoters.
Dit word uiteraard niet in de garages gedaan, want die verkopen natuurlijk liever nieuwe komstoters.
Ik zelf heb dan ook de benodige ervaring als Audi rijder in het verleden.
Heeft u wel de ervaring met uw BMW, dat deze bij dit geklepper met een wisselend toerental heeft, dan kan het niet anders zijn, dan dat de vanos gereviseerd dient te worden.
Hopende dat ik u heb kunnen helpen met het vast stellen van de kwaal van het geklepper van uw BMW.
Succes.
Ik wens u al vast een fijn weekend toe.
Met vriendelijke groet,
Ad
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?