kofferbak E36 cabrio gaat niet meer open

• theone

Hallo,

Zit met het volgende probleem: mijn kofferbak van mijn BMW E36 cabriolet, bouwjaar 1994 gaat niet meer open.

Kan er ook niet bij vanaf de achterbank, heb geen skiluik of iets dergelijks.

Het motortje hoor je gewoon werken, dus het is iets mechanisch.

Had wel gezien in aanloop naar dit probleem dat het metaal aan de binnnenkant waar het slot op vast zit licht was gescheurd.

Dus ik vermoed dat het mechanisme iets schuin zit.

Iemand een idee hoe ik de kofferbak met de minst mogelijke schade kan openen??

Heb gezien dat er 4 schroeven zitten aan de zogenaamde greep van het kofferdeksel.

Is het zinvol om deze los te maken of valt dan alles binnen eraf?

Ps: hoe moet het slot staan: helemaal links om of helemaal rechtsom, want dat weet ik niet zeker?

• Vakman Ruud

Aan de uiteinden van de paravent (klep van de kap) zitten twee microschakelaars.

Laat iemand eerst rechts drukken op het gedeelte wat aan de zijkant van de kap zit.

Als de paravent geblokkeerd is gaat de klep niet open, dat is een veiligheid.

Je kunt beter langs komen, want je maakt meer schade als je niet weet hoe het werkt.

Groeten.

Ruud

• theone

Hallo Ruud,

Bedankt voor de tip, maar daar ligt het niet aan.

Mijn hardtop zit er nu op en heb daar nog nooit problemen mee gehad.

Het moet in het slot zitten, want dat haperde al eens.

Ook met de sleutel(mechanisch) krijg ik hem niet open.

Hoe moet het slot staan: helemaal linksom of met de sleuf in het midden als de koffer open staat(niet op het slot)???

Ik zelf denk dat het stangetje tussen het slot(sleutel) en de grijper(onderste deel van de mechanisme) niet meer met elkaar in verbinding staat of geen kracht genereert.

Heb al gehoord van een de oplossing om een gaatje te boren onder het slot, ergens in de buurt van het nummerbord.

Maar waar precies, iemand??

• Vakman Ruud

Wat ik in zo'n geval doe is naar een sloperij in de buurt gaan en dan bij een sloopauto E36 kijken hoe het precies zit, dan kan je ook bekijken of met het slot eruit het lukt.

Open is gleuf verticaal.

Je kunt ook de deuren via de cv bedienen vanaf het kofferslot, dan gaat de rest ook dicht. Dat is een indicatie van hoe en wat.

Sterkte.

Ruud

• theone

Bedankt wederom voor de tip Ruud!

Heb ook gehoord van de optie om een gaatje te boren onder het slot van ongeveer 10 mm.

Je zou dan het stangetje kunnen bedienen en dan omhoog kunnen trekken en het slot zou dan open gaan.

Is dat wat??