Terug van weggeweest en op zoek: het is een E61 525i geworden

• fsmit79

Nadat mijn eigen 5 serie werd ingeruild voor een leaseauto en daarna een v70, en mijn vrouw de z3 inruilde voor een saab 9-3 cabrio, komt er binnenkort misschien toch weer een bmw. Mijn vrouw wil haar saab 9-3 cabrio inruilen voor een 3 serie. Vanwege de ruimte en het verbruik, dus een 318, 320 of 325 diesel. Wel het type vanaf 2005 en met wat specifieke wensen:

- automaat

- leer

- stoelverwarming

- ingebouwde navigatie

- automatische climatcontrol

Budget is max € 12.500,- Wie weet er wat te staan? Een mooie 5 serie wordt ook overwogen :) Uiteraard speur ik zelf internet af…

• edho

Kijk eens bij autoHan.nl daar vindt je mooie bmw's. Ik kijk er regelmatig om te zien wat er nu weer voor moois staat :)

• fsmit79

bedankt voor de tip!

• fsmit79

Goed, het is een 525i geworden uit 2005. Met 260 op de teller toch nog in fabelachtige staat. Dealer onderhouden van 0 tot nu, alles aanwezig inclusief standverwarming! Prachtige donkerblauwe lak met beige leer wat in alle standen elektrisch bedienbaar is.

Tot nu toe nog niets kunnen ontdekken, net nieuwe apk gehaald en de auto goed bekeken. Ophanging nog super, motorisch geen rare geluiden, automaat schakelt keurig (zou een zwak punt zijn begreep ik) en geen enkele lekkage of wat dan ook.

Het enige is een verhoogd olie verbruik. Hij is 2 jaar lang amper goed warm geworden (max 30km per dag) en door ons direct naar Duitsland gereden. We houden het even goed in de gaten maar het lijkt best hard te gaan.

Brandstof verbruik op de snelweg is met constant 140 tot een magere 1 op 9,5, dus tegenvallend. Maar, alles bij elkaar een prachtige auto die voorlopig mij in ieder geval weer op dit forum heeft terug gebracht!

• Rob530DH2002

Dat verbruik lijkt me nog heel redelijk voor een benzine auto met dat formaat en gewicht bij die snelheid.

• fsmit79

hmmm, dat is dan minder goed nieuws :)

• Rob 520I E39 2001 GY49132

Misschien bij de eerstvolgende oliebeurt maar eens op Kroonolie overstappen,op de Kroonsite staat wel welke,ik heb hier op het forum wel goede dingen overgelezen,klepseals en vervuild carterventilatiesysteem kunnen ook tot de mogelijkheden behoren.

Veel succes,

Rob.

• fsmit79

Dat is inderdaad wat ik inmiddels heb gevonden via de diverse fora. Het lijkt er op dat de ccv, carterventilatie of krukaskastventilatie (waarschijnlijk allemaal hetzelfde :)) verstopt zit. Dat verklaart het hoge olie verbruik en de rook waarschijnlijk. Ik heb met Ruud al even contactr gehad en laat de auto waarschijnlijk door hem repareren. Het schijnt best een lastige klus te zijn, volgens bimmerwerkz zelfs de lastigste dhz klus. Dat betwijfel ik persoonlijk, maar omdat Ruud het in een uurtje of 2 zou kunnen, ga ik daar mn vingers niet aan branden.

Misschien laat ik direct de automaatbak spoelen en het filter vervangen. Heb niet het idee dat dat al eens is gedaan, omdat ie dealeronderhouden is en bmw daar anders over dacht lange tijd. Dat lijkt dan weer een simpele klus maar als we toch bezig zijn….

Fijn om weer een bmw te rijden, alhoewel ik pas echt blij ben als ook onze v70 en saab 9-3 verkocht zijn. Nu staan er drie dure auto's voor de daar belasting te trekken….

Edit: nu ik het bericht zo lees: CCV staat vast voor Crankcase ventilation valve….Dus dat is ongetwijfeld dezelfde.

• Ad

Hee, hallo beste Frank,

Welkom terug, ik zie dat je weer een hele leuke 5er hebt.

Een hele goede keuze, en natuurlijk heel hartelijk welkom, in de wereld die BMW heet!

Eens een BMW, altijd een BMW.

Ik zou me het helemaal niet voor kunnen stellen, om er geen te hebben.

Ik heb al echt heel veel jaren spijt, dat ik destijds mijn E10 de welbekende 2002 heb verkocht, daar heb ik nog steeds erg veel spijt van.

En steeds word ik er weer met mijn neus op de feiten gedrukt, door diverse afbeeldingen en filmpjes op de reclame spots.

Ik zeg het steeds weer tegen mijn vrouw, dat BMWtje, dat moet niet daar staan, maar bij ons binnen het hekwerk.

Dat erg leuke BMWtje heb ik sinds 1986 verkocht, en dat is toch al heel veel jaren geleden, en heb er nog steeds erg veel spijt van.

Hoe is dat toch mogelijk?? Ik mis die BMW nog erg veel.

Daar heb ik erg veel hele mooie herinneringen aan, dat leuke en hele trouwe E10 2002tje.

Ik sta wel eens in dubio, om er toch weer een te kopen, maar wat een enorme prijzen vragen ze voor een half rotte E10 !:D

Ik wens jou dan ook heel veel veilige km's toe beste Frank, en geniet van deze mooie limosine !(tu)

En breng maar eens een bezoekje aan Ruud, dat komt echt helemaal goed.

Met vriendelijke groet,

Ad

• fsmit79

Afspraak met Ruud wordt ingepland! (:D