Welke olie

• Zia

Hallo allen

Ik heb een bmw 525d.Vandaag was ik bij een olieboer voor nieuwe olie.Ik vroeg om Kroon prestenza 5w30.Hij ff nagekeken blijkt dat ik 5w40 nodig heb.Ok geen probleem doen we dat toch.Gaande gesprek vertelde die mij dat je voor kroon eigenlijk veel te veel betaald.Verhaal was dat het allemaal uit een en zelfde tank komt met API waardes(hoe grooter waarde hoe beter de olie) en fabriekanten er zelf nog wat aan toevoegen.Het komt er op neer dat ik nu de helft heb betaald voor betere olie dus hogere API aanduiding.

Het is wat lang en rommelig verhaal sorry hiervoor.Is iemand bekend met het verhaal.Btw ik heb met Kroon 23k km gereden voordat interval wissel aangaf.Ben benieuwd hoe lang het met deze olie gaat duren.

Groeten Zia

• Jos

Je geeft het zelf al aan dat je verhaal rommelig is. Mijn vraag is dan ook, wat is nu het probleem?

Groet, Jos

• Rob530DH2002

Valvoline verkoopt oliën die door BMW zijn goedgekeurd en die veel goedkoper zijn dan Kroon. Ik ben daarom in het verleden overgestapt naar Valvoline.

• Ad

Hallo beste forum leden,

Kroon olie duur!

Ik betaal dus voor een 5 liter kan Specialsynth MSP 5 W 40 48,00 euro. incl. BTW.

Alle andere merken zitten echter ook rond deze prijs of zelfs nog duurder.

Daar tegen over staat wel, dat Kroon en de Shell merken wel in de top 3 staan.

Valvoline, BP Visco 2000, Mobil no1, Duckham's heb ik in het verleden al gebruikt in de andere merken auto's.

Was daar niet geheel tevreden over.

Ik ben bij de A6 dus Kroon gaan gebruiken door het gekletter van de komstoters, bij het gebruik van een van de genoemde merken.

Raar was de gewaarwordeing dat toen ik Kroon ging gebruiken, dat dit gekletter van de komstoters was verdwenen.

Dus het zal wel ergens aan liggen.

Ik gebruik dus nu in mijn BMW en alle andere auto's van ons Kroon olie, en de andere producten.

Ik rijd dus een E39 met de M54 motor de 525 i dus.

Het olie verbruik is nihil te noemen en hoef ook niet bij te vullen tussen de verversing door.

Anderen hebben weer goede ervaringen met andere merken, dat blijft men immers toch houden.

Het kan zeker voor komen, dat niet elke motor goed reageert op een bepaald merk olie, dus het is even puzzelen.

Het kan dus voorkomen dat men even moet zoeken wat goed is voor de motor en hoe de motor er op reageert.

Succes.

Met vriendelijke groet,

Ad