Ik heb pas een BMW 320i coupe automaat E36 gekocht. Mijn thermostaat blijft op koud hangen, er komt wel warme lucht uit de blazers binnen in de auto. Betekend dit dat de motor wel op temperatuur komt en de thermostaat defect is?
Je bedoelt neem ik aan dat de temperatuurmeter een te lage waarde aangeeft, of blijft deze staan op dezelfde stand als het contact er af is? Als de thermostaat kapot is kan er altijd nog enigszins warme lucht uit de verwarming komen, maar als deze in de nulstand blijft staan kan ook de meting foutief zijn (temperatuursensor of metertje in dashboard).
Dan moet het de meting zijn, dus temperatuursensor (of slechte connector of kabel), of meter in dashboard. Bij de E39 kan je een dashboardtest doen (toetsencombi en alle instrumenten gaan in werking), zal wellicht bij de E36 ook mogelijk zijn? Dan kan je daarmee al uitsluiten of het aan de meter in het dashboard ligt.
Ik krijg nou ook amper warme lucht uit de blazers, en het motorblok voelt na een stuk rijden niet heel warm aan, net als de slangen.
Laatst na een stuk rijden, stond ik nog even stil, draaide stationair, en kwam de temperatuurmeter bijna in t midden. Maar toen ik ging rijden zakte dit al gauw weer.
Zou dit de thermostaat zijn die defect is?
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?