orginele radio met navigatie e39 2000

• schoonbroodt1

De radio maakt een blikkerig geluid,is net of de versterker stuk is.

Heb radiomodule laten controleren en is opnieuw gesoldeerd (zit links achter in kofferbak)probleem is het zelfde.

Als het koud weer is klinkt het geluid soms beter ,dat is maar voor effe.

Ligt het probleem in het radiotoestel zelf?

• Vakman Ruud

Zit er een subwoofer (NOKIA) unit in de koffer rechts achter de bekleding?

Groeten.

Ruud

• Frits (X3 2.5i)

Bedoel je met een blikkerig geluid een geluid zonder lage tonen? Het is mogelijk dat de lage tonen unit (woofer) kapot is of dat de kabelaansluitingen niet goed vast zitten. Dan hoor je alleen maar de beperkte hoge tonen van de hoge tonen unit (tweeter). Volgens vakman Ruud zit de woofer kennelijk achterin. Kijk daar dus eens. Maar misschien zitten ze ook in de voorportieren.

• schoonbroodt1

He Frits,inderdaad geluid zonder lage tonen maar dat varieert, dat geluid gaat op en neer als een golf.

Maar wat Ruud zegt,erzit geen woofer rechts achter.

Ik heb de stekker al eens achter op de radio los gehad ,en ingespoten met contactspray.

Dat zijn dezelfde fijne stekkers als onder de stoelen voor de gordelspanners (vaak een probleem).

Misschien nog een idee? ik ga de stekker nog eens los halen.

Al vast bedankt jongens.

• Frits (X3 2.5i)

Je hebt het over de radio. Hoor je ook een blikkerig geluid via de CD-, cassette of minidiscspeler?

Als er geen centrale woofer is, dan zijn er twee woofers, een per portier. Als de oorzaak zit in losse stekkers bij de woofers, dan zouden ze alle twee los moeten zitten, wat wel erg toevallig zou zijn. Ik zou, met de radio aan, eens flink met die kabels achter de radio gaan frummelen om te horen of je dan misschien een goed geluid hoort. Dan zit het probleem in de kabels en stekkers.