Startprobleem 320 diesel

• dave

Hallo,

Mijn BMW 320 diesel touring bouwjaar 2004 heeft startproblemen. Wanneer het redelijk koud is geweest wil de auto in de ochtend niet starten, een paar uur later wanneer het iets warmer is wel. Nu heb ik de accu, voorverwarmers en voor de zekerheid de brandstofpomp en filter vervangen maar nog steeds hetzelfde probleem. Iemand een suggestie??

Bedankt Dave

• dave

Niemand?

• Jos

Het is een bekend probleem dat wanneer het wat kouder wordt de wat oudere accu het vaak wat eerder laat afweten. Als de temp wat hoger is heb je daar wat minder last van. Ik weet niet hoe lang de accu er al in zit, maar ik vermoed dat hij inmiddels in de herfst van zijn leven zit.

Groet, Jos

• Rob530DH2002

Als ik niet echt een redelijk vermoeden heb onthoud ik me doorgaans van commentaar, maar aangezien er verder weinig reacties zijn gooi ik er wat suggesties tegenaan. Startproblemen kunnen ook ontstaan bij een slecht gloeirelais, versleten verstuivers, slechte startmotor, maar of dat zich dat dan vooral bij koude motor openbaart weet ik niet. Draait de motor wel mooi rond bij koude, dan is het niet de startmotor. Je kan een verstuivertest laten doen en eventueel de auto laten uitlezen, je weet nooit wat daaruit voort komt.

• Balikci

Hallo,

Ik weet het niet zeker maar gezien je bijna alles hebt al vervangen, blijft er vermoedelijk nog een punt over, de temperatuurzender.

dat is een relatief goedkoop onderdeel en is makkelijk te vervangen. Je kan misschien van te voren controleren of het nog goed is.

's ochtend 's als de auto niet wil starten, de temperatuurzender uitbouwen en effe opwarmen met een aansteker. Daarna proberen de auto te starten.

Succes