Twee probleempjes.
1. Voorste remschijven
Vanmiddag de voorste remblokken van m'n E61- LCI / facelift gewisseld. Het was lekker weer dus maar iets eerder gedaan.
Eerst een stukje gereden om de nieuwe blokken voorzichtig inremmen. En geen andere melding voor het onderhoud. Hij stond op nog 2200km
Daarna proberen het onderhouds menu de status te te wisselen.
Via de knop van de dagteller kom ik wel in het onderhoudsmenu. Maar nu staan remschuiven in rood in het menu. Ik kom tot de melding ‘RESET’ dan _ _ _ _ _ voor de km stand maar als ik de knop van de dagteller ingedrukt hou ging ie plots naar -15000km ??
Daar krijg ik hem niet meer vanaf.
Wat moet ik anders doen?
2. Asbak is kapot.
Een ander probleem is de kapotte asbak. De sigaretten aansteker klapt niet meer omhoog en omlaag. Bij het in en uitklikken en daardoor zit het hele ding muurvast. Een andere asbak was zo besteld alleen het ding vervangen is serious business zo lijkt het.
Het hele houtpaneel moet er uit zo begreep ik van de onderdelen man van het de freundliche. Iemand een suggestie / tip info / do's and don't s/ manual om de klus te klaren.
De e61 530d's hebben inmiddels allen een andere eigenaar. Kom daar zo nog op terug.