E61 LCI probleem met reset voorste remschijven + asbak defect !!

• magnum

Twee probleempjes.

1. Voorste remschijven

Vanmiddag de voorste remblokken van m'n E61- LCI / facelift gewisseld. Het was lekker weer dus maar iets eerder gedaan.

Eerst een stukje gereden om de nieuwe blokken voorzichtig inremmen. En geen andere melding voor het onderhoud. Hij stond op nog 2200km

Daarna proberen het onderhouds menu de status te te wisselen.

Via de knop van de dagteller kom ik wel in het onderhoudsmenu. Maar nu staan remschuiven in rood in het menu. Ik kom tot de melding ‘RESET’ dan _ _ _ _ _ voor de km stand maar als ik de knop van de dagteller ingedrukt hou ging ie plots naar -15000km ??

Daar krijg ik hem niet meer vanaf.

Wat moet ik anders doen?

2. Asbak is kapot.

Een ander probleem is de kapotte asbak. De sigaretten aansteker klapt niet meer omhoog en omlaag. Bij het in en uitklikken en daardoor zit het hele ding muurvast. Een andere asbak was zo besteld alleen het ding vervangen is serious business zo lijkt het.

Het hele houtpaneel moet er uit zo begreep ik van de onderdelen man van het de freundliche. Iemand een suggestie / tip info / do's and don't s/ manual om de klus te klaren.

De e61 530d's hebben inmiddels allen een andere eigenaar. Kom daar zo nog op terug.

• Vakman Ruud

Als de service interval niet lukt via de dash moet het met DIS worden terug gezet.

Succes.

Ruud

• Balikci

hallo.

volgens mij moet je ook indicatie sensor vervangen. anders lukt het niet.

succes

• magnum

De indicator los gehad en weer terug gestoken en ik kreeg toen ook geen melding (was optisch ook nog goed)

Pas toen in in het menu zat te prutsen ging het spul op rood.

• Balikci

Hallo,

Toch de indicator vervangen, dat helpt. kost iets van 18 euro geloof ik. groetjes

• magnum

Hij zag er nog goed uit maar heb de indicator vervangen en nu werkt het!

• magnum

Wie heeft / weet een goed adres om die asbak om te bouwen?

Hout loshalen zie ik met die spagetticoder info niet zo zitten

• Balikci

Kun je mij een foto van de het geheel mailen? met geheel bedoel ik een foto waarin alarmlichtschakelaar luchtroosters en asbak te zien is. Wellicht heb ik dan een oplossing voor je.

groetjes.