E34 Touring '96 Centrale Vergrendeling storing

• JK

De Centrale vergrendeling van mijn e34 touring hield

na een nacht met heel erg veel regen de achterklep op slot terwijl de deuren wel

los waren gegaan. Na het bedienen van het slot v/d bestuurdersdeur vielen netjes alle deuren op slot, van binnenuit

alleen niet meer te openen, de elektrische ramen deden ook 0. eenmaal ontsnapt uit de touring kon ik met de sleutel de

bestuurdersdeur, bijrijdersdeur en de achterklep open krijgen.

2 zekeringen onder de achterbank lagen eruit, deze vervangen, 2 a 3 keer deuren op en van slot lagen opnieuw zekeringen eruit. na het vervangen van de relais kastjes (2) wil de auto wel op slot via de bestuurdersdeur alleen als je deze van slot haalt, gaat alleen de bestuurdersdeur los. Aan de bijrijderszijde kun je de auto op slot en van slot halen.

Nog iets opvallends is dat als de bestuurdersdeur wordt geopend en deze deur blijft een half uurtje open staan dan

vliegt er weer een 7,5 ampere zekering uit en dan doen de cv en elektrische ramen het niet meer.

Wie heeft een soort gelijke storing gehad of weet misschien waar ik moet zoeken.

ps; beide kastjes onder de achterbank zijn vervangen door een paar werkende en ook de vc motor aan de bestuurderskant.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

GR JK

• Vakman Ruud

Je moet alles eens bedienen met de achterklep in verschillende standen.

Het slot van de klep dicht drukken in open stand met een schroevendraaier en dan testen.

Het kan goed dat het probleem in de bedrading van de achterklep zit.(breuk of water)

Ik heb nog een aantal cv units etc. op voorraad.

Succes.

Ruud