Afstandbedieningen beide sleutels op (e46 2001/07)

• Victor_prive@yahoo.com

Wie heeft de volgende ervaring?

Van beide sleutels doet de afstandbediening het niet meer. Bij een sleutel nog een heel klein beetje; als ik bij de bestuurdersdeur sta, reageert de centrale vergrendeling.

Ik heb op het forum gelezen over batterij vervangen en heb dit bij 1 sleutel geprobeerd. Conclusie: ik ben geen technisch talent.

Mijn idee is om twee nieuwe sleutels bij BMW te bestellen ook al schijnt dat € 250 te kosten.

Heeft iemand dit al eens gedaan en moet ik nog op dingen letten of rekening houden wanneer ik de sleutels vervang?

BMW 320i 6-cylinder touring 2001/07 ca 210.000km

Bedankt, Victor

• Jos

Gebruik eens de zoekfunctie van dit forum en ga naar “sleutels initialiseren”. Volgens mij heeft “Vakman Ruud” een beschrijving staan hoe dit moet gebeuren.

Volgens mij hoef je enkel de batterijen te vervangen en daarna eventueel de boel opnieuw te initialiseren.

Mocht je het eventueel te riskant vinden om te doen, kun je altijd even naar een dealer in de buurt om het te laten doen. Dat is nog altijd een stuk goedkoper dan sleutels vervangen.

Succes, Jos

• Victor_prive@yahoo.com

Bedankt Jos,

Die heb ik idd gelezen en zelfs geprobeerd, maar nu doet de sleutel dus helemaall niets meer. Dealer wil het niet doen, maar misschien moet ik dan naar een elektrozaak of zoiets. Weet jij of het altijd aan de sleutel ligt of moet de ontvanger (in de auto) ook na 10 jaar vervangen worden?

• ge39rard

Volgens mij kan je de batterij niet vervangen en kost het je een nieuwe of twee sleutels in jou geval. Je moet wel regelmatig van sleutels wisselen zodat beide sleutels goed blijven werken. Ik heb zelf ook een kapotte sleutel gehad van mijn e46 bj 2002. De sleutel reageerde nergens meer op. Ook niet na het initialiseren van de sleutel

Gr Gerard

• edho

Als beide sleutels slecht of niet op afstand werken, maar de centrale vergrendeling werkt perfect op de knop binnen de auto, dan hoeft het niet in de sleutels te zitten. Het kan ook de antenne versterker zijn, die zit bij de E46 touring in de spoiler boven aan de achterruit.(die omhoog kan) het apparaatje is een doosje ter grote van een casettebandje. Hoeft niet aangemeld te worden in het canbus systeem.

Je kunt het testen met een 2e hands van de sloop of zo. Of een nieuwe kopen bij de dealer. Het zelf vervangen is te doen. let wel op de folie en de kit. Zie de diverse tekeningen op internet. Is veel goedkoper dan sleutels en zelf te testen.

Succes.

• Vakman Ruud

Ik weet niet of het al is opgelost.

Maar buiten de antenne is ook de GM modulle degene die alles aanstuurd.

Dat is helaas alleen te testen met DIS/Ediapas.

Als met de sleutel in het portierslot alles werkt, ook het alarm dan is het meestal de sleutel.

Maar allebei de sleutels gaan niet tegelijkertijd stuk, dus?

Een andere mogelijkheid is de bedrading van de achterklep.

Dit is te testen door de klep in geopende toestand en mbv een schroevendraaier het slot sluiten en dan in verschillende standen van de klep de sleutel te testen

Succes.

Ruud