Pdc sensoren

• Henry

Hallo bmw vrienden

Sinds een paar dagen heb ik problemen met mijn pdc van een E39 bj 2001.Als ik in achteruit ga dan krijg ik een lange biep toon.Ga ik vanuit dat een van de sensoren kapot is,ga ik luisteren dan zijn die allemaal aan het klikken.Maar heel af en toe doet alles het naar behoren.IIemand enige idee wat het kan zijn.

Vriendelijke groetjes Henry

• Rob530DH2002

Los contact, kabelbreuk (heb ik wel eens gehad maar dan aan voorzijde), PDC module probleem. Heb je 'm al uitgelezen?

• Henry

Hoi Rob

Heb nog geen tijd gehad om naar de garage te gaan voor uitlezen.Ik heb ook sensoren zowel aan voor als achter zijde.Bij kabel breuk of los contact zo toch een of meerdere sensoren geen teken van leven geven?Weet jij waar de module zit?

Groetjes Henry

• Rob530DH2002

'Bij kabel breuk of los contact zo toch een of meerdere sensoren geen teken van leven geven?'

Dat is dan ook weer zo, bij mij was het zo dat de PDC-sensor soms wel en soms niet werkte (half contact door draadbreuk). Mogelijk dat een kapotte PDC-sensor soms ook ‘half’ werkt? Mocht blijken dat er sprake is van een kapotte PDC-sensor koop die dan op de duitse eBay, meer info zie dit oude PDC-topic.

De PDC-module zit achterin de kofferbak boven de accu, zie ook deze link en deze link.

• Balikci

Hallo,

Aan de buitenkant schoonmaken wil ook wel helpen. Volgens mij als er een van de sensoren of de module kapot zou zijn, of er sprake zijn van draadbreuk, dan doet het hele systeem niet. Ik heb het zelfde met mijn bmw 6 serie gehad. Toen was er sprake van vervuilde glas van een sensor. Schoongemaakt dan was het probleem verholpen. Succes

• Vakman Ruud

Met het uitlezen geeft de software precies aan welke stuk is.

Wij hebben de sensoren in voorraad.

Groeten.

Ruud