interieurfilter 318i touring uit 1998

• supermars

Vakman Ruud en/of andere vaklieden,

*Kan iemand mij vertellen waar ik bij mijn auto het INTERIEURFILTER precies kan vinden? Ik wil het gaan vervangen :)

*En een vraag over de AIRCO zelf: bij inschakelen kraakt de klep een beetje als hij opent. Af en toe een geluid dat het lijkt alsof het toerental verminderd van de airco bij afremmen van de auto, lees toerental motor. Kan dit kwaad? Misschien vuil?

Ik hoor graag van een van jullie en alvast bedankt.

Vriendelijke groet Marcel

• Jos

Kijk eens hier naar.

http://www.youtube.com/watch?v=r6GGhU8O4JE

Succes,

Jos

• Vakman Ruud

Het kan ook nog net een E36 zijn en dan gaat het filmpje niet op.

Bij de E36 moet het dashbordkastje verwijderd worden, let op twee parkers zitten in de roosters.

En dan zit links (aan de rechterzijkant van het verwarminghuis) een rechthoekige plaat met een snelsluiter.

Deze los maken en het filter eruit trekken. Het kan zijn dat het behoorlijk vastzit door het vele vuil.

Hierna de kachelventilator op max zetten om al het vuil eruit te blazen.

Koop een nieuw filter bij de dealer omdat bij het monteren het filter in drie hoeken gebogen (breekpunten) moet worden omdat het anders niet te plaatsen is.

Koop ook een bus airco reiniger en spuit voordat je het filter plaatst in de opening.

De ventilator is bereikbaar via de plaat boven in het schutbord onder de motorkap achter de motor.

Succes.

Ruud

• supermars

Jos en Ruud,

Bedankt voor jullie reactie, super! Had inderdaad al gezien dat het op Youtube voor een ander type was dan mijn e36.

Ik kan nu in ieder geval verder en ermee aan de slag ;):)

Alvast een goed weekend.

Groet Marcel