Mijn E65 uit 2006 gaf aan dat er koelvloeistof bijgevuld diende te worden. Lang verhaal kort te maken, heb ik per abuis max ca 0,5 liter ruitenwisservloeistof in het koelvloeistofreservoir gedaan.
Met de dealer gebeld en zij konden niet direct helpen, maar lieten weten dat ik mij hier niet druk om hoefde te maken. Bij navraag in de werkplaats bleek dat er 10 liter koelvloeistof in mijn BMW gaat, zodat het kleine beetje geen kwaad kan. De angst dat het zou gaan schuimen was onterecht volgens de dealer.
Omdat mijn vakantie voor de deur staat, heb ik 2 universelen in de buurt geraadpleegd en zij gaven aan, “niets aan doen, als het mijn eigen auto was, zou ik het niet eens vervangen”.
Ik heb een afspraak staan met de dealer voor na mijn vakantie omdat het geen kwaad zou kunnen. In ieder geval werd mij verteld dat het zeker 2 a 3 uur in beslag zou nemen, uiteraard komt daar de nieuwe koelvloeistof, oftewel zij kunnen een mooie factuur opmaken.
Nu mijn vraag, kan ik inderdaad zonder problemen doorrijden en op vakantie gaan en er dus niets aan doen, of moet ik de dealer het laten aftappen etcetc, waarbij ik dus een factuur krijg, terwil het wellicht niet noodzakelijk is.
Wie kan mij aangeven, geen zorgen gewoon doorrijden, of zeer zeker aftappen en vervangen…?
Alvast bedankt!