Help !! Lekstroom door autoradio BMW E38 740I

• Dribbelles

Beste mensen,

Na aankoop van een 740I E38 die nu naar enkele maanden werk weer opgeknapt is, zit ik met volgende probleem.

De accu ( die nieuwe is ) bleek na ongeveer 3 weken geheel leeg te zijn, bij normaal gebruik van de auto twee of drie keer in de week.

Accu is in en extern ter controle doorgemeten, alsmede dynamo.

Beide werken perfect.

Bij controle op lekstroom blijkt na de auto in slaapstand is, dat er een constante lekstroom aanwezig is van 0.20 A

Bij controle van de lekstroom, verwijderen van zekeringen stuk voor stuk, blijkt dat bij verwijderen van de de zekering autoradio de waarde zakt naar een 0.02 A hetgeen normaal is.

Na test van 3 weken zonder werking autoradio blijkt dat de accu keurig zijn werk blijft doen.

Probleem is echter nu, waar moet ik gaan zoeken om de lekstroom van de autoradio te verhelpen, immers moet er muziek in de auto zijn.

Moet ik zoeken in de autoradio zelf, of bekabeling, of anders?

Ik weet ook niet hoe ik de originele Business radio moet uitbouwen.

Aan de radio is ook in kofferbak een cd wisselaar aangesloten.

Loskoppeling van de wisselaar leverde geen resultaat op.

Ik heb geen flauw idee waar nu verder te gaan.

Wellicht weet iemand oplossingen en of tips.

Ik ben zeer dankbaar voor elke tip en of oplossing.

M.v.g.

Job

• Rob530DH2002

Hoogst waarschijnlijk het euvel dat hier al sinds jaar en dag wordt vermeld, de voorschakelweerstand van de aanjager, ook wel de ‘egel’ genaamd. Deze laat daardoor de aanjager zachtjes doordraaien als de sleutel uit het contact is. Zit achter het handschoenkastje. Voor meer info gebruik de zoekfunctie rechtsboven en zoek op voorschakelweerstand of egel.

EDIT:

Ik had iets te snel er over heen gelezen, zie nu dat het om de autoradio gaat.