BMW 318i LPG probleem

  • Louis

    Heb LPG probleem met 318i E36 uit 1999. Betreft Vialle LPI met LPE 6.4.

    Op benzine rijdt perfect, op lpg begint te stotteren vooral na een bocht of rotonde. Dan overschakelen op benzine en verder rijden, prima. Vervolgens weer op gas en rijdt weer redelijk tot goed, lager toerental of zijstraat of rotonde en begint weer te pruttelen op LPG. Na alle jaren zelfde type originele bougies, dit toch vervangen door speciale LPG bougies, maakt niets uit. Uitgelezen met Vialle LPI diagnostic tool en geeft pomp rpm 500 toeren aan. Lambda tussen 0.14 en 0.64 volt. LPG injectors alle 4 op 2,63 mSec.

    LPG druk 2 volt en bijna 11 bar, dus pomp met druk zal goed moeten zijn. echter foutcode geeft 2.1.1.3, “signaal lpg druksensor te klein”. Lijkt mij tegenstrijdig.

    Heeft iemand een oplossing voor mij?

    Graag jullie mening,

  • Vakman Ruud

    Heb je al met Vialle zelf kontakt gehad?

    Het zou kunnen zijn dat soms de motor gas en benzine krijgt en dus verzuipt.

    Met DIS uitlezen zou dan de injector inspuiting getest kunnen worden en de LMM.

    Die laatste kan ook op het randje werken en dan net niet voldoende signaal voor LPG geven

    Succes.

    Ruud

  • Louis

    Dank je Ruud,

    Ik zal hier eens achteraan gaan. Waar staat LMM eigenlijk voor?

    Heb afgelopen weekend wel de Lambda sonde vervangen door een nieuwe, zat er al meer dan 120.000 km. in. Heeft wel wat geholpen, loopt beter maar nog niet helemaal weg.

    Ik kwam hierop tijdens het uitlezen met Vialle Lpi Diagnostic Tool, de waarde van de sensor fluctueerde tussen 0.14 en 0.64 volt. Echter na de nieuwe weer Lpi diagnose en spanning blijft tussen die waarde fluctueren, zal dus wel normaal zijn.

    Tijdens Carsoft 6.5 diagnose kreeg eerder DME fail, -201 Lambda regeling. Na de nieuwe sonde gereset en blijft weg.

    Blijft een vraagstuk,

    groet,

    Louis

    reacties graag,

  • Vakman Ruud

    Lucht Massa Meter