Ik heb net een BMW 318i uit 1997 gekocht waar geen instructieboekje bijzat.
Nu is echter het airbaglampje gaan branden.
Is dit zelf op te lossen of moet ik hiervoor naar de garage toe.
Hallo Andre,
Laat beter de auto even uitlezen, er zijn teveel aan mogelijkheden, wat er aan de hand kan zijn.
We kunnen nu allemaal gaan gokken, welk component er niet werkt of defect is, maar daar heeft echt niemand wat aan.
Vaak zit het ergens in de buurt van de stoel, links of rechts, kan een matje defect zijn van de rechter stoel, er kan een defect zitten in de airbags in het dashboard of het stuurwiel, de airbags in de portieren, en ga nog maar even door!
Uitlezen geeft direct aan welk component de oorzaak is.
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad
Hallo Louis,
Dat noem ik dus gokken, want er is helemaal geen enkele zekerheid aanwezig dat het matje de schuldige is.
Er kunnen ook simpel weg nog oude storingen in het geheugen aanwezig zijn, dat had ik nl ook toen ik mijn E39 kocht, en het bleef dus enkel maar bij uitlezen en wissen van de 9 oude storingen, er was dus helemaal niets mis of defect. Kosten bij mij, uitlezen en wissen, net 38,00 euro, en ook nog bij de dealer zelfs.
Ja ja, het kan de connector onder een van de stoelen zijn, het kan de de module zijn, het kunnen de gordelspanners zijn, en zo kan ik nog een hele reeks van onderdelen opnoemen wat het allemaal kan zijn.
Als we nu al deze onderdelen gaan varvangen, wie zegt dan dat het verholpen is?
Je hebt dan ondertussen wel een rekening liggen die meer bedraagt dan een paar duizend euro.
Dus, beter even uitlezen voor dat we onderdelen gaan vervangen, dat scheelt erg veel in de portemonee.
Fijn weekend allemaal.
Met vriendelijke groet,
Ad
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?