Hallo bmw vrienden
Sinds kort heb ik zoals titel zegt last van een soppend geluid als ik koppeling intrap.Het doet zich voor altijd als ik koppeling intrap en dan bij het laatste 30%.Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Nog een fijne dag allen.
Hallo buconi,
Haaft u al gekeken of de remolie op peil staat!
De koppeling zelf heeft dus geen oliereservoir, maar krijgt de olie vanaf het remoliereservoir.
Het kan dus zijn dat de koppeling lucht hapt bij het bedienen van de koppeling.
Mocht de remolie op peil staan, wat ik betwijfel, dan zal u de koppeling moeten gaan bekijken of er lucht in de leiding zit, maar dat kan eigenloijk niet, want dan zou u niet kraakvrij kunnen schakelen, omdat de koppeling niet helemaal vrij zou komen.
Dus kom ik terug bij het eerste antwoord. Te weinig remolie in de rem olie reservoir.
Succes.
P.S. Let wel goed op welke remolie u gaat gebruiken!
Prettig weekend allen.
Met vriendelijke groet,
Ad
Hallo Buconi,
Ja, erg merkwaardig!
Dan ga ik er toch aan zitten denken, dat de hoofdwerk cilinder dit geluid weergeeft van de koppeling.
Het lijkt er dan wel op, dat er misschien een beschadiging in het loopvlak waar de cups van het binnenwerk voor de afsluiting moeten zorgen, dat deze op een bepaalde plek misschien iets lekken, ik heb er dan geen andere verklaring voor.
Ik ken dat soppende geluid niet helemaal plaatsen, dan zou het eerder een borrelend geluid moeten zijn, als de cups zouden lekken, maar dan denk ik toch dat als het dit probleem zou zijn wat ik dus beschrijf, dat de koppeling gedeelteijk niet zou moeten werken, en dat is in uw geval dus niet aan de orde.
Dan ga ik eerder aan een geluid denken van een veer, dat zou dan eventueel dat geluid kunnen benaderen, en dat geluid heb ik wel eens eerder gehoord, en komt aardig overeen met een soppend geluid.
Dat zou erg mooi zijn, want dat kost dan eens een keer geen geld, en dat maken we niet zo vaak mee!
Als dit nu eens bewezen kan worden of bekeken, dan weet u in elk geval wat dat geluid is, en hoe het word veroorzaakt, dat is dan een enorme gerust stelling.
Dan word het even onderzoeken of het daadwerkelijk door een veer veroorzaakt word.
Dat kan de terugtrekveer van het pedaal zijn, of misschien de kunststof lagers van de scharnierpen van het koppelingspedaal !
Spuit eens wat WD-40 of wat vet in dit scharnierpunt van het koppelingspedaal, en bekijkt u eens of er verschil zit in het geluid, misschien is het nu verdwenen zelfs.
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?