Revisie automaatbak

• jake

Allen,

De automaatbak van mijn X5 diesel, 2004 (220 dz km) moet gereviseerd worden.

Heeft iemand een idee wat hiervan ongeveer de kosten zijn en heeft iemand een goed adres (omg. Arnhem)?

gr, Jake

• Rob530DH2002

Autrans is dicht bij jou in de buurt, ik heb er geen mening over maar gelet op het feit dat ze hier al vaker zijn genoemd zal het vast ok zijn.

• buconi1

Als er een zf bak in zit lijkt mij een gangetje naar Dortmund heel erg verstandig.Is niet al te ver bij jou vandaan.Succes

• Ad

Hallo beste BMW vrienden,

ZF zal ongetwijfeld ook de automaatbakken reviseren, dan zal de bak echter wel op en top in orde zijn.

Maar voor dat u de rit wil aanvangen, raad ik u aan, om toch even de moeite te nemen om een afspraak te maken.

Google gewoon even ZF Dortmund, u krijgt daar alle adres gegevens, en ook het e-mail adres ook dacht ik dat het e-mail adres vermeld stond van Jorg Sagert, dat is de service monteur die de automaten ververst en hij weet echt alles van de ZF automatische versnellingsbakken.

Vermeld wel even de mankementen die uw BMW vertoont, dan weten ze bij ZF al wat er nodig is om te doen.

Dat kunnen ze u wel direct vertellen.

Dus wie weet, als de automaat van Jake eerst eens even bekeken word door Jorg Sagert, kan het misschien wel een meevaller zijn, wie weet.

Stel dat het opgelost kan worden met een olie verversing en het reinigen van het kleppenblok, wat denkbeeldig erg goed mogelijk kan zijn.

Dan bent u ergens tussen de 400,00 en de 500,00 euro kwijt.

Heeft u inderdaad de pech dat de bak gereviseerd dient te worden, dan hebben ze bij ZF te Dortmund echt alle know-how in huis.

En, in Duitsland is dit soort reparaties altijd goedkoper dan in Nederland dat heb ik al vaker gelezen van diverse andere auto bezitters, het maakt dus niet uit of het een MB, Audi of een BMW is, al deze merken hebben de automatische bakken van ZF, kan soms wel eens een vervanger gemonteerd zijn bij bepaalde types, zoals bij de Diesels van BMW, dan kan het ook nog een GM bak zijn.

Succes.

Met vriendelijke groet,

Ad

• Jake

Bedankt voor jullie reacties.

De automaat heeft vorig jaar al onderhoud gehad, olie en filter/zeef zijn toen vervangen.

Ik heb informatie ingewonnen bij een revisie bedrijf over de kosten van een eventuele revisie van de bak.

Inmiddels weet ik wat de kosten hiervan zijn.

Ik las elders op internet dat de megatronic (ook) stuk kan zijn, heeft iemand hier ervaring mee?

Staat de vervanging of reparatie van de megatronic los van een bakrevisie?

Gr, Jake

• Vakman Ruud

Met de juiste apparatuur uitlezen zal uitsluitsel geven.

Kijk voor revisiebedrijven op: www.nvts.org

Om te bepalen wat voor bak eronder zit is de VIN nodig.

Succes.

Ruud