BMW 530D prolbeempjes na tuning

• Henri Thijssen

Hallo allemaal

Ik heb een 530D 2005 210.000km

Afgelopen vrijdag heb ik hem laten tunen en het ik het roetfilter leeg laten maken en de software laten herschrijven

De dag erop kreeg ik meteen de 1e foutmelding

Motor Storing, verminderd vermogen (bij inschakelen contact gebeurde dit al)

Daarna toch voorzichtig gaan rijden ,en na 5 min ging de melding helemaal weg

Dit gaat nu al een paar dagen zo

Ik heb hem uit laten lezen.

4477 Intelligent battery sensor

4203 Glow Module Communication

4212 Glow Plug Cyl 2 - Activation Interrupted

4222 Cyl 2

4232 Cyl 3

4242 Cyl 4

4252 Cyl 5

4262 Cyl 6

4677 Throttle valve

Daarna alltes gewist, maar volgende meldingen kwam terug

Daarna ook een keer de motor gestart, uitgelezen etc..

Volgende meldingen:

4212 Glow Plug Cyl 1 - Activation Interrupted

4222 Cyl 2

4232 Cyl 3

4242 Cyl 4

4252 Cyl 5

4262 Cyl 6

Ik heb de EGR gecontroleerd, en voor zover nodig (was best netjes) schoongemaakt

Tevens is mij opgevallen dat toch elke keer na 5min (dus bij een bepaalde temp) de motorstoring verdwijnt. Als ik al heb gereden, en de motor dus nog warm is, en ga weer rijden, krijg ik geen melding.

Ik heb niet echt het gevoel dat ik dan minder vermogen heb

De motor maakt eigenlijk ook een raar geluid. je hoort een soort sirene, en die blijft doorlopen / uitlopen als je het gas los laat.

Is mij eerder nie opgevallen.

I

Ik heb ook met de Tuner gebeld, en die vertelden mij, dat de foutmelding van de gloeistiften , door hun ook al was gezien, mar ze hebben niets gezegd - ook stom!

Doch voor het het tunen had ik geen foutmeldingen.

Anderzijds, zie ik de relatie niet tussen gloeistiften en motorstoring.

http://www.youtube.com/watch?v=2kTPldaM-lA&feature=player_embedded

Ik heb de auto nog niet zo lang, en ik heb Garantie, enkel moet ik dan 300km op en neer rijden, dus wil vooraf weten waar ik aan toe ben.

please advice

henri.thijssen

Nieuwkomer

Mijn BMW: E90 320i

Status: Online

• buconi1

Ik weet niet wie het in zijn hoofd haalt om een auto van 7 jaar oud en 210k op teller te tunen:S>:D<.Das vragen om problemen.

Ik denk zodra jij aangeeft dat er aan de auto geprutst is garantie ook vervalt.

• buconi1

Dieseltje met 218pk onder de kap lijkt mij helemaal niet verkeerd en dat terwijl benzine versie er maar 13 meer heeft.

• Rob530DH2002

Waar heb je 'm laten tunen, zijn dit mensen met een mooie cv (veel ervaring en bewezen kennis) of van die jochies die pas begonnen zijn en met vage onbekende tunerpakketten werken? Bij twijfel en indien mogelijk de auto terug zetten naar fabrieksinstellingen, als daarna alles weer oké is zou ik zeggen: geld terug of meteen in orde maken.

Het gierende geluid is je turbo, ik kan niet met zekerheid zeggen of ie in orde of stuk is. Het kan zijn dat ie zich anders gedraagd door de nieuwe software (bv. sneller op toeren wordt gebracht en daardoor meer geluid maakt) maar ik zou voor de zekerheid het compressorhuis bekijken en checken of de compressor aanloopt (aanzuigslang demonteren). Mijn turbo maakt een vergelijkbaar geluid (al bijna 5 jaar), maar omdat jij aangeeft dat je het niet eerder hebt gehoord is een controle aan te bevelen, kan nooit kwaad.

• Henri Thijssen

Ik heb hem laten tunen bij een bekend bedrijf.

Is ook op BMW forum bekend

Meningen referenties uiteenlopend, van goed tot slecht. Maar je hebt altijd mensen die klagen.

Morgrengaat hi toch even naar de Garage.

Ik heb weliswaar Garantie, maar ik heb de auto 150km hiervan gekocht, en ergens heb ik mijn hoofd dat Garatnei vs Tuning zitten

Ik overweeg ook om tuning omgedaan te laten maken. Dat kon binnen 30 dgn kosteloos. Roetfilter leegmaken was noodzakelijk, en dat wist ik bij de koop, en dat is in de onderhandelingen meegenomen.

• Henri Thijssen

ps, excuses voor de vele typefouten, ik zie het nu pas, ik schaam me dood :S