BMW 1 serie DRAMA deel 2

  • oldjaggy

    Beste,

    Eerder hebben jullie kunnen lezen wat mij was overkomen welnu het einde van mijn ellende is/was nog niet voorbij:

    Stap in mijn auto en druk op de startknop… helemaal niets maar dan ook echt niets, geen lampjes op dashboard niets.

    Huh…. probeer het nog een paar keer maar niets. Een half uur later druk op start en jahoor auto start.

    Auto naar BMW specialst Hans Meijering gebracht die doet onderzoek en vervangt de software van de auto middels een stappenplan a 485 euro.

    Een maand later…. druk op start maar niets, auto weer naar Meijering, BMW heeft mijn type accu uit de handel genomen

    en Meijering adviseerd om mijn 14 maanden oude accu te vervangen, met 70% korting bedraagt de rekening 70 euro

    Een paar weken later…. auto start weer niet, auto terug naar Meijering en wellicht door de nieuwe software blijkt dat het probleem in de start/stop knop plus kabelboom plus sleutelhouder zit, deze vervangen a 380 euro , en het lijkt dat het probleem is opgelost.

    Iemand ook zou iets meegemaakt ? vast niet

    Gr

  • Rob530DH2002

    Ik had 'm al laaaaaang verkocht…

  • oldjaggy

    Toen de motor vervangen moest worden had ik geen keuze, want een 4 jaar ‘oude’ auto gooi je niet zomaar weg.

    En nu met dat start gepruts had ik nooit kunnen denken dat het zo'n dure reparatie zou worden.

    Heb in 15 maanden 5000 euro uitgegeven dus nu wegdoen is ook geen financiele goede keuze

  • Rob530DH2002

    Dat ze je alleen al voor software bijna 500,- euro laten betalen, volstrekte waanzin. Ze kennen je situatie en dan laten ze je voor iets waar mee ze je zouden kunnen matsen zo'n astronomisch bedrag neerlappen. Ik zou alle denkbare consumentenorganisaties die je maar kan bedenken inschakelen, dit is ver beneden alles waar BMW voor zou moeten staan, werkelijk een grof schandaal als ik deel 1 weer eens even doorlees.

  • Ad

    Hallo beste BMW vrienden,

    Helaas deel ik de mening ook van Rob, daar zit wel een grote kneep en waarheid!

    Ik had dus die bedragen ook nooit betaald, grote kolder vind ik het, om zulke bedragen te gaan betalen voor een dergelijk jonge auto.

    Ik had het anders aangepakt, en gaan praten over een goede inruilprijs van deze auto, voor minder had ik het nooit gedaan.

    Ze hadden bij mij ook niet aan moeten komen met een andere 1 serie, want die zou ik ook nooit accepteren!

    Dat zou toch ook wel erg begrijpelijk zijn, dat ik dat type zou schuwen om zijn onbetrouwbaarheid, ik lees vaker zulke problemen over de 1 serie.

    Dit is echt BMW onwaardig te noemen!

    Ik dacht toch echt dat een consument toch echt wel rechten had, en dat er bij dit soort bedragen een andere deugdelijkheid verwacht mag worden, en dat het ook niet zo kan zijn, dat dit na dit soort termijnen een auto zulke defecten kan en mag vertonen, waar blijft de duurzaamheid dan?

    Ik begrijp echter niet dat iemand zich zo in de luren laat leggen door dit soort praktijken en zaken.

    Net wat Rob dus al zei, alle denkbare consumentenorganisaties die ik zou kunnen bedenken zou ik op hun dak sturen, incl. de ombudsman en de nationale ombudsman, zouden er nog meerdere organisaties zijn, dan porde ik die ook nog even op.

    Dit laat je toch niet opdringen of afdwingen!

    Met vriendelijke groet,

    Ad

  • oldjaggy

    Ik vind niet dat een bedrijf moet opdraaien voor de kosten van mijn auto waar hij zelf geen schuld aan heeft ,het start probleem had niets te maken met mijn defecte motor.

    Wel vind ik het erg dat een vrij jonge BMW opeens zoveel problemen kan hebben die zo kostbaar zijn om te verhelpen.

    Heb jaren BMW gereden (E46's ) maar dit is wel heel slecht.

  • sander

    ik zou toch bmw nederland schrijven,misschien via je rechtsbijstand verzekering,ik bedoel maar : een jaar garantie is een beperking van je rechten als consument en dat mag niet van de wet.

    ook bmw niet.

  • oldjaggy

    Op de nieuwe motor zit 2 jaar garantie vanuit BMW.

    Mijn startprobleem heeft niets met de motor vervanging te maken…

  • bmw 1.16i

    Ik herken het, ik heb mijn 1.16i uit 2005 2 jaar geleden gekocht bij officiele bmw-dealer waar toen zo een 47.000 km op stond. Ik was 2de eigenaar en altijd onderhouden bij dezelfde dealer. Eind juli dit jaar 2013 bracht ik hem binnen voor een grote beurt kostenplaatje 1475euro incl.4 nieuwe banden. Inmiddels staat er nu 72000km op de teller en mijn auto begon raar te doen. Hij begon stationair niet goed te lopen en een kwartier later begon de auto te pruttelen, en vreemd begon te schakelen of dat ik in een te hoge versnelling zat, hij klonk ook anders het voelde of dat hij op 3 poten liep en viel uit bij het stoplicht. gelukkig was ik dicht bij huis want hij viel uit ik kon hem opnieuw starten en reed nog zo een 100mtr en stapte uit. ik dacht dat het te maken had met vuil in mijn injectie. De volgende dag dus een busje injectiereiniger gekocht en bij mijn benzine gegooid. Toen ik mijn auto wilde starten bleef hij aanlopen en de auto begon te schudden en startte NIET meer. Ik mijn dealer opgebeld en het verhaal uitgelegd en hij stelde voor om heb op te halen voor 17 euro. Dit heb ik laten doen…..eenmaal in de garage belde ik op en zeiden ze dat het geen elektrische storing was ,maar een mechanische.ze hadden de vermoeden dat het aan mijn distrubutieketting lag.ik heb research gedaan over mijn model en mijn schoonbroer werkt bij bmw nederland en heeft tegen mij gezegd dat er inderdaad een terugroepactie is geweest op dit model rond het jaar 2008. ik het bericht afgewacht van de garage en lag inderdaad aan de distrubutieketting. Hierbij vroegen ze of dat ze mochten verder handelen aan de motor omdat ze er zeker van zijn dat het vervolgschade heeft opgelopen. ik antwoorde hierop ik weet dat er een terugroepactie is geweest op dit model, en vroeg ofdat mijn auto was binnen gegaan en binnen no-time waren ze ineens op de hoogte en hadden ze het papier voor hun neus liggen dat inderdaad mijn auto in 2008 is binnen gegaan bij hun. Ik zei dat dit niet normaal is dat het na een 45000km alles in de soep loopt. De werkplaats receptie gaf toe dat het niet zou mogen. ze gaan het nu voorleggen aan de garantie …. wat denken jullie?