getriebenotprogramm X5

• Jake

Allen,

Vandaag kreeg ik de melding: getriebenotprogramm op de snelweg. Kort daarvoor was

de bak aan ‘zoeken’ naar de juiste versnelling. Ik ben gestopt aan de kant van de snelweg,

vervolgens heb ik daar eventjes gewacht en de automaat gereset door het gaspedaal

30 sec (motor uit, sleutel in stand 1) in te trappen. Ik heb de auto gestart en probleemloos

door kunnen rijden. Ter info: een jaar geleden is de olie en het filter vervangen en

gaat het om X5 diesel van 2004 met 220 dz km.

Weet iemand waarom deze melding verschijnt?

Gr, Jake

• Ad

Hallo Jake,

Het beste is om de auto te laten uitlezen, er is aardig wat electronica aanwezig die dit kan veroorzaken.

We kunnen met zijn allen wel gaan raden, er zullen ongetwijfeld een aantal sugesties volgen, maar ligt het dan ook aan dat bepaalde onderdeel.

Ik zou dus eerst de auto laten uitlezen, dan is er enige zekerheid, welk onderdeel het probleem veroorzaakt.

Succes.

Met vriendelijke groet,

Ad

• balikci

hallo

Er is inderdaad veel elektronica aanwezig bij de autos van tegenwordig, Beste is de auto uitlezen met dis.

ik kan een paar punten noemen waardoor de propleem kan veroorzaakt zijn:

remmen worden te heet, auto grijpt in ter veiligheid,kwam doordat de remmen te heet werden. noodloop

motorstandhoeksensor geeft verkeerde waarde, auto grijpt in ter veiligheid, noodloop

er is een probleem met dsc (dynamische stabiliteits controle) auto grijp in ter veiligheid, noodloop

bij mij is het ook een keer voorgekomen (650 e64 cabrio, bouwjaar 2005) door te warm worden van remmen

succes

• Jake

Bedankt voor jullie reacties, morgen afspraak gepland bij de garage

om de auto te laten uitlezen. gr. Jake