banden maat 320i

• groen143

Heren,

Wie weet wat voor banden afmeting ik op mijn E36 touring 320i(1995) VIN63074 mag aanbrengen

Vlgs de handleiding van deze auto begint de afmeting bij 205/60 R15 stalenvelg 61/2jx15H2

en licht metaal velg 7Jx15H2.

Bij andere sedan,cabrio en coupe ook 320i begint de banden 185/65 r15 ik heb deze ook er onder

zitten en ondanks de APK geen probleem.

Mijn vraag is natuurlijk, welke mag ik wel monteren en welke niet ik begin zelf te twijfelen of ik mijn

velgen en banden kan laten zitten of moet vervangen.

Een tussen oplossing zijn de 195 banden kan dit wel, komen ook niet voor in de gebruiksaanwijzing

van de BMW alle technische gegevens van alle andere BMW uitvoeringen lopen de verschillen

qua gewichten etc niet zoveel,maar kijk je naar de banden voorschriften dan verschilt dit wel.

Wie weet hoe hier mee om te gaan.

Alvast dank

groet Joop Groen

• ge39rard

Bij de voordeurstijl, ter hoogte van de sluiting van de deur , kan je zien welke banden je kan monteren onder je auto, tevens de bandenspanningen staan erop

Gr Gerard

• Rob530DH2002

Als het gaat om de APK komt het niet zo heel nauw hoor, de banden/velgen mogen niet buiten de wielkasten uitsteken en ze mogen nergens aanlopen. Als het gaat om de techniek moet je ook letten op de ET waarde van een velg, als die verkeerd is zullen je wiellagers een korte levensduur hebben. Verder veranderen de bandhoogtes als je een kleinere of grotere velg monteert, kan jezelf uitrekenen maar dat doet de bandenhandelaar natuurlijk ook voor je.

• Vakman Ruud

Bij de VIN missen twee letters

Ruud

• groen143

Ruud je hebt gelijk,

zoals altijd haastige sp.

ok overnieuw. VIN=EN63704

groet joop Groen

• Vakman Ruud

Af fabriek maximaal:

7,5J X 17 ET 41

Band: 225/45/17 91W