Hallo,
Ik (mijn 735i uit 2001 dus) heb t volgende probleem. Ik kocht hem met af en toe een storing in het P-brake systeem. Daarna ging hij op de gekste momenten over op de 3 gele lampjes van ABS DSC en P-brake. Uitgelezen bij BMW: ‘'verkeerde wieldraaisensor gemonteerd’'. Nieuwe sensor geplaatst, probleem blijft. Ondertussen doet de cd-wisselaar het niet meer, althans ik kan hem niet meer selecteren in het menu, hij werkt op zich nog wel. De boordtelefoon wordt ook niet (meer) opgeladen (werkt nog wel), en sinds n paar dagen doet ook de functie die het stuur in ruststand zet bij contact-uit het niet meer. Het stuur is nog wel met de knop elektrisch te verstellen.
Kan het een boordspanningsprobleem zijn? Ik heb vernomen dat deze modellen ‘'luxe gadgets’' uitschakelen om het circuit draaiende te houden.
Er zijn al zoveel ‘'verdachten’' dat ik niet meer weet waar ik zoeken moet; accu, ABS, dynamo. Parkeerrem werkt voor zover ik kan beoordelen. Accu had ondertussen wel n keer leeg geweest als de accu of de dynamo niet goed was? De auto staat regelmatig n paar dagen stil. Als er gereden word zijn t meestal rond 100km snelwegkm's.
Iemand een idee om uit te splitsen waar t probleem feitelijk zou kunnen zitten? Zonder de onderdelen stuk voor stuk te vervangen?
Alvast vriendelijk bedankt voor een eventueel antwoord,
Groeten,
Willem