Aanschaf 535D, wat zijn de punten van aandacht?

• Patrick28

Hallo allemaal,

Ik heb vandaag heerlijk proef gereden met een BMW 535D Touring High Exec uit 2006 met 226.000 km op de klok. Auto ziet er nagenoeg perfect uit, 1 eigenaar gehad, dealer onderhouden, althans volgens de boekjes. Prachtige auto, maar ik vind het een beetje eng, als 't stuk gaat na 3 maanden garantie dan lopen de kosten natuurlijk meteen hoog op. Ik ben geen wilde rijder, maar kan een stevige motor best waarderen.

Kan iemand mij adviseren in deze? De auto staat bij merkdealer te Assen voor 25k te koop, ik krijg een goede prijs terug voor mijn Benz.

Alvast dank voor de reacties en interesse,

Patrick.

• Rob530DH2002

Als het geen probleem is om de Mercedes zelf te verkopen is het beter om elders naar een 535D te gaan zoeken, bij de dealer betaal je de hoofdprijs. Kijk maar eens op Autotrader naar een 2005 535D, daar liggen de prijzen beduidend lager bij dergelijke km-standen. Het belangrijkste waar je op moet letten is de automaatbak, waarschijnlijk het meest besproken onderdeel op dit forum. Als deze auto volgens het boekje is onderhouden zal de automaatbakolie en -filter nooit zijn vervangen. Bij een 535D met zijn enorme koppel is deze km-stand een nadeel als dat nooit is gebeurd. Geloof de dealer niet die zal beweren dat er lifetime olie in zit, de fabrikant van de bak zegt namelijk wat anders. Lees meer over automaatbakken via de zoekfunctie. Als ik in jouw schoenen stond zou ik gaan voor een 535D met minder km's of eentje waarbij aantoonbaar automaatolie is ververst.

• Patrick28

Hallo Rob,

Dank voor je reactie. Ik denk inderdaad dat dat een goed advies is. Ik heb tenslotte geen haast en gezien dat de prijs van de dealer inderdaad aan de hoge kant is, zeker zonder serieuze garantie (slechts 3 maanden op motor en bak). De automaatolie is inderdaad niet vervangen en dus een risico.

Fijne zondag!

Patrick.

• magnum

Dat zijn flinke prijzen.

Volgende week ga ik een 2006 - 530dA Touring met Navi profi, xenon, leer etc. op uit Italie van een BMW dealer met de helft van de KM en incl. BTW voor bijna de helft maar wel met alle opties. Staat ie voor rond de 18.500 compleet op NL kenteken. Als je prive bericht stuurt kan ik je wat foto's laten zien.

Als je wilt kan ik wel voor je rondkijken. Ga voor meer mensen daar een paar dagen op autojacht. Mini Cooper S een ML. Ze willen er daar allemaal graag vanaf. Guardia finance doet daar een soort pluk ze controle. Alles met een grote auto gaat… aan de kant en iedereen wil er daar voor weinig van z'n auto af

• Vakman Ruud

Ik doe regelmatig aankoop keuringen ter plaatse, dus?

Groeten.

Ruud