Hallo beste gerard,
Dat is een teken dat er een slecht contact bij het lampje aanwezig is, vandaar het tikje tegen het koplampglas is benodigd.
Als het lampje niet brand, dan zal deze best eens kunnen vonken, dit door het slechte contactje, en soms kan er dan ineens contact ontstaan.
Vaak kan een beetje schuurlinnen al voldoende zijn, of even over de straatstenen halen van het + contact van het lampje.
Vaak kan men al zien aan dit soldeersel als het dof is uitgeslagen, dit soldeersel dient echter blinkend te zijn.
Een dof soldeersel kan tot een slecht contactje leiden.
De Check control maakt haast geen foute meldingen, ook al brand de desbetreffende lamp gewoon.
Ik heb het ook meegemaakt bij een richting aanwijzer lamp, de Check control gaf het ook aan dat er iets loos was.
Telkens als ik keek werkte de lamp normaal, tot ik het zat was, en het contact had schoon gemaakt en ingespoten met een contactspray, toen was het euvel ineens over.
Dus vandaar dat het Check control reageert, omdat het contact een slecht contact maakte, het gaat er bij het Check control om een bepaalde weerstand die er aanwezig moet zijn.
Vaak geven de LED lampen zonder de goede weerstand ( Ohm ) ook problemen.
Een teveel aan weerstand is niet juist, maar te weinig is ook weer niet juist, en dan reageert het Check control.
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad