Carsoft 6.5

• Vakman Ruud

Het probleem bij Carsoft 6.5 is dat de interface met een USB aansluiting mogelijk problematisch werkt.

Een klant van ons heeft nog zeker 10 laptops staan met een com poort, waarbij Carsoft prima werkt.

Kijk op: www.compumeet.nl en mail Mark.

Succes.

Ruud

• Sven

Bedankt voor de info Ruud. Toch is de oplossing in mijn ogen eerder kijken naar een goede usb -> serial converter aangezien nu de oude laptops worden gebruikt en in veel gevallen voor irrealistische bedragen getracht te worden verkocht. (mijn ervaring althans) Ik heb het werkend gehad via een bepaalde usb -> serial, in combinatie met een specifieke driver (aantal werkte inderdaad niet) en kan nu Carsoft op een virtual machine gebruiken op een machine naar keuze. Veel beter en flexibeler.

• Rob530DH2002

Ik gebruik een oude kantoor-pc (Pentium III) zonder toetsenbord of monitor, maar met remote software en een wireless stick en zet deze in de garage naast m'n auto en verbind 'm met de module. Binnen neem ik de Carsoft pc dan over via Remote Desktop of LogMeIn en lees gewoon vanuit de woonkamer (op mijn normale pc) de auto uit.

• Sven

Maar nu blijft er dus een oude(gebruikt dus meer stroom dan een nieuwe ook) computer aan staan terwijl dit beter via éen enkele pc kan, toch? :)

• Rob530DH2002

Uitlezen kost maar een 15 minuten en ik lees maar een keer of 2 per jaar uit. En een oude desktop pc kost niks, een laptop krijg je niet gratis.