achterveren coupe breken

• rudy1

Hallo

Met deze zou ik graag een oplossing vinden voor mijn 318 ci bj 2000

Achterveren breken als karton 2 jaar na elkaar nu terug afgekeurd op de keuring

weer gebroken veer telkens links achter

Is er soms iemand die de oplossing heeft

aftermarket weet niet of het ok is voor de keuring

grts Rudy

• Rob530DH2002

Is de staat van de schokbreker onderzocht? Combinatie van verlagen en veel over drempels rijden met hoge(re) snelheid is eveneens niet bevorderlijk voor de levensduur van o.a. de veren. Een extra hard opgepompte of stug type band (runflat) versterkt het effect.

• ge39rard

Ik heb ook een e46 318ci met lpg tank achterin. De linksachterveer is ook gebroken geweest en ik heb nu alweer twee jaar zware veren eronder zittem ivm de het gewicht van de gastank. Deze veren kan je ook bebruiken als je een caravan gaat trekken dan zakt ie minder door. De auto staat gewoon op de normale hoogte van een coupe

Gr Gerard

• rudy1

ik probeer zo voorzichtig mogelijk drempels en putten in het wegdek te mijden

Maar zoals je weet een coupe heeft al lagere veren dan bv een sedan wat wel mooie is

Mijn banden 18 duim staan wel hard

Ik heb er ook nu net een lpg instalatie laten inleggen en merk dat hij nog wat lager ligt

Waar kan ik die sterkere veren kopen zou wel een optie zijn

grts rudy

• ge39rard

Ik heb ze toen via internet gekocht. Bij EPDS Automaterialen, Westbroekse Binnenweg 58-1 in Tienhoven, tel, 0346215801

www.epds.nl en www.monroe-schokdempers.nl

Ik heb daar twee veren gekocht voor 113,50 euro met 50% korting. Ze zijn netjes binnen twee dagen volgens mij bezorg en onder rembours betaald. Onder mijn BMW liggen 19 inch met 3 bar erin op runklats en nu al twee jaar geen probleem met de veren. Zeker nu je een gasinstallatie is de kans op breken veel eerder door het gewicht vandaar dat ik toen die sterke veren heb genomen. Ook op advies van hun en volgens mij kan je het ook op internet vinden.

Succes

Groet Gerard

• rudy1

Ik denk zelf ook dat het zal nodig zijn om sterkere veren te plaatsen met de lpg erin

Want hij komt zeker 2 cm lager te liggen dan voorheen

Alvast bedankt voor de info ga meteen op zoek

Groeten Rudy

• Vakman Ruud

Voor het vervangen van de veren moet aan de hand van de verentabel in ETK gecontroleerd worden welke veren nodig zijn.

Groeten.

Ruud