E39 530DA Touring Centrale deurvergrendeling

• franklee

Sinds enige tijd functioneert mijn centrale deurvergrendeling niet meer goed. Inmiddels 320000km, geen problemen met turbo of automaat. Portieren ontgrendelen werkt prima, maar vergrendelen niet. Er is nog een moment geweest toen het af en toe nog goed ging, maar sinds een maand of 3 niet meer. Batterij is goed, lijkt me geen zekering probleem (dan zou alles het niet meer doen), maar wat dan wel. Een draadbreuk? Zou dit iets te maken kunnen hebben met een vaker voorkomende draadbreuk bij de achterklep (alles werkt verder prima). Wie heeft een soortgelijk probleem gehad?

• Vakman Ruud

Om gissen te voorkomen is uitlezen gewenst.

Een leek heeft geen idee hoeveel onderdelen hierbij betrokken zijn.

Succes.

Ruud

• edho

Bij mijn E46 touring gelijkende problemen gehad. Soms wel soms niet sluiten of openen, geen patroon in te vinden. Binnen met de centrale knop altijd goede respons.

Het was de antenneversterker, die zit bij E46 in de spoiler op de achterruit. Na vervangen perfect openen en sluiten.

Bij E39 weet ik niet waar die zit, maar die zou het kunnen zijn….

• Jos

Een soortgelijk probleem heb ik ook wel eens gehad. Op de een of andere manier was mijn (afstands)vergrendeling verstoord geraakt. Mijn oplossing was toen de deuren handmatig te sluiten met de sleutel in het slot van de deur. Eenmaal op slot en de sleutel eruit gehaald drukte ik op de centrale vergrendeling op de sleutel. Daarna was het probleem opgelost. Is inmiddels anderhalf jaar geleden en sindsdien nooit meer het probleem gehad.

Misschien dat je er iets mee kunt.

Groet, Jos

• ge39rard

Heb je nog een tweede sleutel en geeft deze dezelfde problemen? Misschien is de drukknop van je sleutel voor het vergrendelen niet goed meer. Heb je al geprobeerd om je sleutel te initialiseren? Zie zoekopdracht hier op het forum. Dit onderwerp is vele malen besproken

Gr Gerard

• Vakman Ruud

Sleutels initialiseren BMW model E39.

* beide (alle) sleutels moeten geinitialiseerd worden

1- Ga in de auto zitten en lock alle deuren.

2- Contact snel aan en uit in stand 1(radio, accessoirestand), niet langer dan 5 seconden, En haal de sleutel uit het kontaktslot.

3- Eerste sleutel: houdt de “openen knop” ingedrukt terwijl je driemaal op

de “lock knop” drukt. Laat daarna de openen knop los.

4- Tweede sleutel: zelfde acties als met de eerste. Let op: dit moet binnen

30 seconden na de eerste sleutel.

5- Sluit het proces af door het contact aan en uit te zetten (starten van de

motor is niet nodig).

Je krijgt een bevestiging d.m.v openen en sluiten van de sloten.

Sleutels initialiseren BMW model E46.

* beide (alle) sleutels moeten geinitialiseerd worden

1- Ga in de auto zitten, de deuren moeten van slot af zijn.

2- Sleutel in Kontaktstand 1 (accessoirestand) snel aan en uit, niet langer dan 5 seconden. En haal de sleutel uit het kontaktslot.

3- Eerste sleutel: houdt de “openen knop” ingedrukt terwijl je driemaal op

de “lock knop” drukt. Laat daarna de openen knop los.

4- Tweede sleutel: zelfde acties als met de eerste. Let op: dit moet binnen

30 seconden na de eerste sleutel.

5- Sluit het proces af door het contact aan en uit te zetten (starten van de

motor is niet nodig).

Je krijgt een bevestiging d.m.v openen en sluiten van de sloten.

Ruud

• franklee

Hi Jos,

helaas, deze truuk werkt ook niet.. Maar aangezien het tip van Ruud ook niet werkte, begin ik het idee te krijgen dat de sleutel zelf niet ok is, en dan met name de ‘lock’ knop. Helaas heb ik nog maar 1 werkende sleutel, de andere 2 hebben een tijd geleden al de geest gegeven (interne batterij kapot).

Tja.. misschien toch wederom een nieuwe sleutel bestellen..

Maar in ieder geval bedankt voor de tip

Frank

• franklee

Hi Ruud

volgens mij heeft de sleutel kuren, wellicht de lock knop. Er gebeurd nl. niets als ik jouw procedure volg. Op een gegegen moment, weet niet wat ik nu precies deed, gingen de ramen spontaan naar beneden. Volgens mij hield ik de ‘open’ knop lang vast. Die truuk kende ik nog niet als het een truuk was tenminste. Maar de lock knop leek niets te doen of de ontvanger is stokdoof geworden :-)

groeten

Frank

• ge39rard

De knopjes op de sleutel van de e39 zijn een zwak punt. Ik heb hier meer over gelezen. Bij mijn oude e39 had ik hier ook last van. Mijn cv had toen ook wel eens kuren door de sleutel

Gr Gerard

• paulus

je hebt de relais kast defect,rechts onder descbord,dat is een print met relais voor de deurvergrendeling en el.ramen enz,