Xenon verlichting links werk af en toe niet

• André

Hallo,

Ik heb een E39 528 touring 1998 waarvan sinds gisteren de linker Xenon soms niet meer werkt. Het is originele Xenon verlichting vanaf fabriek.

Als ik tijdens het rijden de verlichting een paar keer uit en weer aanzet doet hij het ineens weer. Dus de lamp zelf is niet kapot.

Iemand een idee?

• Jos

Misschien de starters.

• André

Kan ik deze testen op de juiste werking?

• Jos

Ik heb zelf geen ervaring met xenon verlichting, maar wel weet ik dat als je de spanning meet van de starter naar de lamp dat je meer weet. Volgens mij is het zo als de spanning constant is het probleem bij de lampen zelf zit. Zo niet dan ligt het probleem bij de starters. Ik hoop dat de anderen daar wat meer over kunnen zeggen.

Succes, Jos

• Ad

Hallo BMW vrienden,

Wissel de lamp eens om, dan kom je snel al iets te weten.

Ik heb het idee dat de ballast een defect heeft.

Wat ik zelf al eens heb ervaren bij de Golf van onze schoonzoon, te weinig boordspanning aanwezig, terwijl er geen accu laad spannings lampje brande.

Ik heb voor de gein eens de accu opgeladen met een lader, en toen was het probleem ineens weg, rara, hoe kan dat.

Hij heeft er nadien ook nooit meer last van gehad.

Met vriendelijke groet,

Ad

• Ad

Hallo beste BMW vrienden,

Sorry, ik was helemaal vergeten te vermelden dat het bij de Golf ook om slechts een koplamp ging, deze viel soms uit of ging knipperen.

Met vriendelijke groet,

Ad

• Robert

Hallo ik heb het zelfde probleem gehad bij mijn 3 -serie, ik ben toen bij pro-xenon in apeldoorn geweest en die hebben toen mijn ballast vervangen en nu is het weer perfect trouwens goede tip bij www.pro-xenon.com kun je goedkoop lampen en ballasten kopen van goede kwaliteit aangezien het nog steeds werkt bij mijn 3-serie !!