BMW 7 serie e65 in noodloop, rivisie echte nodig?

  • Lindenhaege

    Hallo,

    Ik heb een 750i E65 die enkele malen in de noodloop van de automatische versnellingsbak is gegaan. De diagnose bij de dealer was, resetten, proefrijden en over. Dat was inderdaad het geval voor 2 maanden. Afgelopen week weer 2x in de noodloop, waardoor je alleen manual in de 3, 5, en R kunt rijden.

    Weer naar de dealer, deze hebben alles gereset en nu doet hij het weer goed. Je merkt overigens niets aan de wagen, hij schakelt perfect en boterzacht, dus als je de voorgeschiedenis niet zou weten, had je niets opgemerkt.

    De dealer gaf alleen aan dat nu alles weer gereset is, maar dat een revisie of nieuwe bak noodzakelijk zou zijn. Na wat om mij heen vragen en het feit dat de wagen maar 150000km heeft gelopen en altijd dealer onderhouden is, vraag ik mij serieus af of een dure revisie wel nodig is. De dealer vroeg zelfs al of ik de wagen niet al wilde inruilen, omdat dat dit jaar de bedoeling zou zijn.

    Wie kan mij helpen, zijn er mensen die dit al eens meegemaakt hebben? En is het echt geloofwaardig wat de dealer aangaf, revisie of nieuwe bak? Indien dat echt het geval zou zijn, weet iemand dan waar ik daarvoor terecht kan of wellicht dat iemand van jullie dit kan of doet tegen een scherpe prijs?

    Ik hoop van jullie te horen.

    Alvast bedankt!

    R. Lindenhaege

  • pieter_bmw

    Misschien goed om hem eens te laten spoelen, en er nieuwe ATF en een nieuw filter in te laten zetten.

    Dat verhelpt vaak veel problemen.

  • Lindenhaege

    Suggestie waar ik dat het beste zou doen, en wat zijn de geraamde kosten. Ik heb wel eens wat gehoord over een bedrijf in de buurt van Bottrop of Oberhausen? Kun je daar op wachten?

  • Jos

    Beste heer Lindenhaege,

    Ik neem aan dat er een ZF bak in zit. In dat geval zou ik contact opnemen met ZF te Dortmund. http://www.youtube.com/watch?v=gwecv7c-fKU Op dit filmpje kun je zo ongeveer zien wat ze daar doen.

    Een grote aanrader, velen zijn je er in voorgegaan. Kijk maar eens in de zoekfunctie.

    Groet, Jos

  • Ad

    Hallo beste Lindhaege,

    Net wat Jos al zegt, daar sta ik echt helemaal achter, ik raad het zelfs ook aan om naar Zf in Dortmund te gaan.

    Daar haalt men de carterpan onder de bak vandaan, het kleppenblok word gedemonteerd, waar nodig en voor handen is een upgrade van de klepjes of stangetjes.

    Het kleppenblok zele word helemaal schoon gemaakt, en de electronica word gemeten.

    Daarna word het kleppenblok weer gemonteerd en ingebouwd in de automaatbak.

    De olie word onder de juiste temperatuur ingespoten in de automaatbak.

    Er word dus de juiste olie gevuld in de automaatbak.

    Er word proefgereden door de servive monteur dhr, Jörg Sagert.

    De automaat van BMW is geproduceerd door ZF, dus die weten als geen ander wat de automaatbak echt nodig heeft.

    Vaak zegt men bij de dealer zelfs, dat de bak is voor zien van LL olie, wat eigenlijk Long-Life olie betekend, dus volgens bepaalde dealers word er gezegd, hoeft niet ververst te worden.

    Terwijl ZF zegt, bij elke 80.000 km dient de bak ververst te worden, en die weten het dus echt wel!

    Zoals ik heb kunnen vernemen, kost een dergelijke beurt voor de automaatbak zo rond de 400,00 tot 450,00 euro.

    U kunt gewoon contact opnemen met ZF Dortmund voor een afspraak, u kunt er op wachten, kost ongeveer een halve dag.

    De stad is in de omgeving dus u hoeft zich niet echt te vervelen.

    Voor de eventuele kosten kan u dit vragen in uw e-mail of tijdens het telefoon gesprek, ik zal er niet erg veel bij uit de buurt zitten met de prijs.

    ZF is bereikbaar via:

    Tel: 0049 2301/9122940

    fax 0049 2301/9122950

    E-mail : carl.joerg.sagert@zf.com

    Adres gegevens zijn:

    ZF services Deutsland GMBH

    Niederlassung Dortmund

    Vincenz-Wiederholtstr. 10

    59439 Holzwickede

    Wat u dus ook besluit, dit is dus gewoon vrijblijvend, u kunt dus gewoon vrijblijvend inlichtingen vragen bij ZF.

    De service is echt geweldig, de bak als deze een beurt heeft gehad bij ZF, dan schakelt hij echt als nieuw.

    Succes.

    met vriendelijke groet,

    Ad

  • Rob530DH2002

    'De service is echt geweldig'

    Mag het ook voor € 450,-? Beste compromis lijkt me gewoon olie en filter vervangen (kosten ca. € 250,-) om de 80.000-100.000 km bij normale rijstijl. Voor de echte liefhebber en/of sportieve rijder die het materiaal meer belast zou deze troetelbeurt bij ZF een optie kunnen zijn.

  • Jos

    Kleine toevoeging, voor dat bedrag vervangen ze ook de olie van het differentieel. Zelfde “longlife”verhaal.

  • Orientblau

    Mijn E39 530D heb ik destijds naar Autrans in Lunteren gebracht.

    Nieuwe pakking, filter, spoelen , naar ik meen via de oliekoeler leidingen, ATF olie (Esso LT).

    De auto moet wel overnachten. Men laat de (GM)bak eerst volledig afkoelen, voor men deze weer vult.

    Ik was destijds iets van 230 euro kwijt.

  • Ad

    Hallo beste forum leden,

    Ja had ik ook geschreven, 400,00 tot 450,00 euro.

    En net wat Jos al toevoegt, het diff is dan ook ververst, en de electronica gecheckt.

    Voor een dergelijke beurt is dat nog niet zo schrikbarend duur.

    Bij het revisie bedrijf zal dan niet het kleppenblok misschien niet gedemonteerd geweest zijn, want dan zou het een heel stuk duurder zijn uitgevallen, gezien de arbeidskosten in NL.

    Ik denk zelfs dat men voor een ZF bak beter af bent dan bij een revisiebedrijf of eventueel de dealer.

    Bij ZF kijken ze wel meteen of er een modificatie set beschikbaar is, en dat is ook meegenomen, en je bent met een halve dag klaar de auto kan direct mee nar huis en hoeft geen nacht te blijven, dat geeft ook griote voordelen.

    Maar een ieder moet zelf weten wat en waar hij het laat verrichten.

    Als ik een automaat had, dan ging ik wel naar ZF, nam daar echt geen risico mee.

    Met vriendelijke groet,

    Ad

  • nummer22

    neem eens contact op met RAP Services. Euud de vakman van deze sitie. Weet alles over de e65

    nummer22