hoedenplank met sonnerollo en derde remlicht inbouwen

• E36driver

Hallo,

Ik heb een nieuw interieur gekocht voor mijn E36 coupe van 1992 en daar zat ook een hoedenplank bij met zonnegordijn en derde remlicht. Nu is mijn vraag heeft iemand tips voor mij voor het inbouwen betreft het 3e remlicht. En het zonnegordijn is leuk alleen hoe blijft dit omhoog staan? Er zit namelijk een lus aan maar ik heb geen haak ofzo om dit aan te hangen? Wat is hiervoor benodigd en hoe word dit gemonteerd? Heeft iemand een onderdeel nummer zodat ik dit kan bestellen?

Alvast bedankt! M.v.g,

E36driver

• Vakman Ruud

Achterbank incl rugleuning eruit.

Dan is het een simpele klus.

Succes.

Ruud

• E36driver

Hoi Ruud,

Bedankt voor je antwoord. Ik heb inmiddels alle benodigde onderdelen bij elkaar. Nu heb ik 2 haken 1voor links en 1voor rechts om de dillon in te hangen. Maar er werd mij verteld dat je die in je hemel moet snijden? En die rollo Moët je tochwel met enige kracht uittrekken, staat wel spanning op maar zou je hemelbekleding dat wel kunnen hebben? Want mij lijkt de hemelbekleding van de e36 types vrij zwak (komt vaak los). Kan jij me hier meer over vertellen? Derde remlicht was een eitje het gat voor de lamp was al voorbereid in de stalen hoedenplank :-D.

Alvast bedankt voor je antwoord.

Groeten

• Vakman Ruud

Er zitten verstevigingsbalken in het dak. Die kan je voelen onder de bekleding. Daar kan je de haken in monteren.

Succes.

Ruud

• E36driver

Oke bedankt Ruud, ik ga het eens bekijken en proberen te monteren.

Bedankt voor je antwoord!

M.v.g,

• E36driver

Beste Ruud,

Ik heb de haken +BMW inbouwhandleiding en dacht zo dit is een eitje maar in die handleiding staat in dat je 65 mm van de c-stijl de haken onder de hemel kan steken. En ja op die plaats zit een soort van opening met aan de raamkant een punt (daar bij de opening waar je je hemelbekleding tussenstopt) maar ik heb geprobeerd daar die haakbin te steken maar dit gaat echt niet van harte en lijkt of dit gewoon niet past. Het kraakt en doet. Zijn alle coupe ook echt wel voorbereid om achteraf een gordijn met dus die ophanghaken te plaatsen? Kun je me aub helpen en advies geven? Mvg