e46 330 doet helemaal niks meer

• bmweetje3

Vanavond belde mijn vrouw die op bezoek was bij haar ouders dat de auto niks meer doet. De auto ontgrendelde en de binnenverlichting ging aan en het display lichte op. Maar op het moment van de sleutel omdraaien om te starten viel alles uit. Ik dus daar naartoe, zie ik mijn schoonouders ook weer een keer:P maar inderdaad de auto doet helemaal niks meer. Ook de binnenverlichting doet niks meer. Helaas geen tijd om verder te kijken omdat ik zo moet gaan werken maar heeft iemand een idee wat het kan zijn.

Ik dacht zelf aan een hoofdzekering of relais. Iemand een tip misschien?

Alvast bedankt

• Rob530DH2002

Heb ik ook ooit eens gehad, bleek een los zittende accuklem. Als het dat niet is check dan de staat van de accu (voltage, enz.).

• bmweetje3

Hallo Rob,

De klemmen zitten vast dat heb ik gisteravond gecheckt. Ik was helaas de multimeter vergeten mee te nemen maar vanmiddag meet ik het voltage en dan weet ik meer over de toestand van de accu.

• Vakman Ruud

Ik denk eerder dat de accu het begeven heeft.

Door de kou ( ook hoge temperaturen) kan het gebeuren dat platen krom trekken en sluiting maken.

Dat kan spontaan tot uitval leiden zodra de dynamo niet meer werkt.

Starten met een hulpaccu of vervangen van de accu is de oplossing.

Let op: de nieuwe accu moet aangemeld worden en dat gaat als volgt: na plaatsing accu, kontakt minstens 5 seconden aan, kontakt uit (niet starten).

Daarna kan gewoon gestart worden.

Succes.

Ruud

• bmweetje3

Het probleem is opgelost, de accu was overleden en er is inmiddels een nieuwe geplaatst.

Bedankt voor tips

Gr Jack