lucht in diesel leiding

• satplay

hallo

ik heb zins een aantal weken een raar probleem met lucht in de diesel leidingen tussen het filter en de vp44 pomp

als de auto een nacht stilstaat zit er in de leidingen tussen filter en pomp lucht

heb de retour leidingen op de verstuiver en en de leidingen tussen pomp en filter al vernieuwd tevens een nieuw brandstof filter.

maar het probleem blijft.

iemand nog iedeeen waar naar te kijken ?

gaat om een 320d e46 uit 2000 vin cd40575

pomp in tank geeft wel brandstof naar het filter toe, in mijn ogen wat weinig.

nu de kou weg is heeft hij het niet meer, dacht ik tot vanmorgen dan.

als hij eenmaal loopt loopt hij mooi .

hij gloeit ook goed

mvg ed

• Orientblau

Lees het veraal van Fsmit eens…

• fsmit79

Hoi Satplay, je kunt het hele verhaal lezen, om dan de conclusie te lezen: mijn motor had ook lucht in de leiding en bleef dat hebben. Heb alles onderzocht en niets leek op de brandstofpomp, maar toch is het met het vervangen ervan (alles wat in de tank hangt, pomp, vlotter, leidingen en deksel) het probleem opgelost.

Een aanrader dus.

• satplay

hoi fsmit79

mijn auto heeft het nu een tijdje goed gedaan maar van morgen toch weer lucht in leiding

dacht eerst dat het door de kou kwam.

had jij dat ook zomaar weken negens last van ?

heb jou verhaal door gelezen maar kon daar geen antwoord op vinden.

het is echt als de auto een nachtje stil heeft gestaan dan zie je lucht in de leiding zitten tussen filter en vp44.

het maakt niet uit of de tank vol of leeg is dat heb ik ook nog een tijdje getest.

groeten ed

• Ad

Hallo Satplay,

Hoe lang geleden hebt u de dieselfilters vervangen?

Als er een filter verstopt zit, dan kan er lucht aangezogen worden, onlangs ook gehad bij een Golf diesel.

Toch ondanks dat het filter verstopt zat, kwam er nog wat diesel naar de brandstof pomp, enkel bij de doorzichtige leiding naar de brandstofpomp op het blok, zag je dus die luchtbellen.

Het filter vervangen en de luchtbellen waren weg, verder ook geen enkel probleem meer gehad.

Tijdens dat er de luchtbellen in de leiding zaten, kwam de motor heel erg slecht op toeren of sloeg zelfs gewoon af.

Normaal ga je er van uit, dat er dan een lekje aanwezig is.

Maar gezien dat het bij u niet uitmaakt hoeveel brandstof er in de tank aanwezig is, dacht ik aan dit probleem, het verstopte filter.

Anderzijds kan het zo zijn dat er en terugslagklepje defect is in de dieselleiding.

Ik hoop dat het probleem snel is opgelost, want op deze wijze met een auto te moeten rijden, dat geeft een berg frustraties.

Succes.

Met vriendelijke groet,

Ad

• satplay

hallo

filter is nieuw

terugslag klepje, bij een e46 320d waar zit die dan kan daar niets over vinden vin: cd40575

• Ad

Hallo satplay,

elke diesel heeft een dergelijk terugslagklepje, anders loopt het filter helemaal leeg als de motor stilstaat.

Vaak zit dit in het armatuurtje wat in de tank is opgenomen, de aanzuigbuis en retourbuis met het vlotter element en soms de pomp zitten hiet aan gemonteerd.

Bij bepaalde diesels kan het nog bij het filter onder de motorkap zitten, het meest logische is dus in de tank.

De retour heeft een dergelijke klepje en de aanvoer dus ook.

Verbeter mij indien ik het mis heb.

Met vriendelijke groet,

Ad