Velgen reparatie

• Dario

Hi

Ik was vandaag bj een velgen boer om mijn 2 velgen te laten bijwerken van wat stoeprand schade.Hij halde mijn velgen eraf vertelende dat die het heel erg druk had en dat die pas volgende week k;aar zijn.Geen probleem denk ik dan.Hij monteert er 2 andere velgen onder van hem zelf,mooie service denk ik dan.Meeste zeggen velgen aannleveren zonder banden.Afegsproken dat hij mij volgenede week belt zodra wielen klaar zijn.Tot nu toe ik heel erg tevreden.Ik kom net thuis aan en mijn buurman zegt mooie velgen man alleen jammer dat die veel kleiner zijn dan die 2 voorste.Wat blijkt nu die man heeft er 2 16 inch opgelegd terwijl ik zelf 18 inch heb.Dus nu heb ik van voor 18 en van achter 16 op mijn 525 zitten.Gelijk gebeld foutjr zegt die man maar kan geen kwaad.Ik ben er niet echt gerust op.Kan ik hiermee blijven rijden tot volgende week of kan dit enige schade aanrichten aan mij ophanging,veering.transmissie,kardan ed.

Gr Dario

• Ad

Hallo dario,

Als de kleinere velgen/banden op een as gemonteerd zijn, dan kan dit absoluut geen kwaad.

De E39 525 is van fabriekswegen eigenlijk uitgerust met 15/16 inch velgen.

Maar het word echt anders als de ene zijde van de as een 16 inch wiel heeft en de andere zijde een 18 inch, dat is schadelijk voor het differencieel.

Is dit zo gemonteerd op de vooras, een zijde de 16 inch de andere zijde de 18 inch, dan is dit gevaarlijk er is geen gelijkwaardige remwerking op de vooras.

Je kan dus hebben dat de auto scheef gaat trekken tijdens het remmen!

Ik hoop dat u wat aan dit antwoord heeft.

Met vriendelijke groet,

Ad

• Dario

Hi Ad

Bedankt voor je reactie.Dit kan dus geen schade aanrichten aan mijn auto.Wat betreft veiligheid?Heeft het enkele invloed op wegligging ed?We gaan veilig de weg op of we gaan niet.

• Rob530DH2002

Als de afrol ongeveer hetzelfde is zal de auto achter wat zachter zijn (hogere band dus meer rubber tussen velg en wegdek). Als je gaat sporten zal ie achter merkbaar ‘wiebeliger’ zijn dan aan de voorzijde. Bij normaal verkeer merk je het amper en is ook niet onvelig. Mooie service van die velgenman om je leenvelgen mee te geven.

• Dario

Jij ook bedankt Rob.Na velgen man,Ad en nu jouw reactie ga ik morgen met gerust hart naar mijn werk.Moet zeggen dat ik bij terugkomst naar huis idd ook niets heb gevoeld.Maar ik wou het toch zeker weten.Met een verbruik van 1 op 7 kan ik mij wel een sportive rijder noemen.zo een bak vraagt daar ook om en uiteraard leent zich er ook voor.Ik kan mij wel een weekje inhouden. Ik vind het ook super service van hem maar dat had ik al gezegd.Hij had hele goed beoordelingen op marktplaats.Vond ik wel moeite om er ff een stukje voor te rijde.Is eigenlijk nooit een straf met deze auto.

Bedankt voor jullie snelle reacties.

Gr Dario

• Orientblau

Joh als het geen kwaad kan prima toch….

Probeer ze tot na de carnaval te houden… lijkt me wel grappig staan…:))

Grapje..