auto blijft op alarm staan

• barteisinga@hotmail.com

ik heb mijn bmw vanavond weg gezet op alarm , nu wilde ik zo net nog even met mijn vriendin snel nog langs de mac drive, maar nu doet mijn afstandbediening het niet meer

kan het komen door de kou het is hier nu min 13 , ik kom de auto wel in via het portier slot en kan hem ook starten maar hij blijft op alarm staan sirene gaat wel uit maar de knipperlichten blijven aan staan , heb de accu pool al los gehad maar dat helpt niks , ik weet dat de batterij van de afstandbediening niet leeg is want dat geeft hij dan aan via de boordcomputer wat doe doen???

het is een e39 uit 1996 2.3 motor

• Jos

Kan inderdaad door een combinatie van kou en bevroren vocht ontstaan. Je krijgt dan af en toe de gekste dingen. Waarschijnlijk wel weer over als het wat warmer wordt.

Overigens jouw e39 523i heeft een 2,5 liter motor.

Sterkte met de koude.

Jos

• Rob530DH2002

Volgens mij wordt een lege batterij van je sleutel niet aangegeven door de boordcomputer hoor.

• Jos

Hallo Rob,

In de serie die tot 1999 gebouwd werd is dat wel het geval. Dat is bij mijn auto al eens gebeurd. Daarna waarschijnlijk niet meer omdat die sleutels een oplaadbare batterij hebben.

Groet, Jos