Stuurbekractiging probleem Help!

• pieter

Beste mensen,

Ik rijd een bmw 320i e46 uit 1998. Nu is het volgende…. in ene stuur de auto zeer zwaar onder het rijden en giert hij wat. Bij openen van de motorkap zag ik de milieuplaat vol liggen met olie. Overgens ook opmerkelijk is dat het reservoir helemaal nat van de olie is. Wat zou er nu aan de hand zijn? Slang stuk of iets anders?

Alvast hartelijk dank.

Groeten Pieter

• Rob530DH2002

Het zware sturen en gierende geluid zou best wel eens kunnen komen door een te laag olie niveau van de servo dat op zijn beurt weer door de lekkage zal zijn ontstaan. Ook slippende riemen die nat zijn van de olie zouden extra geluid kunnen gaan maken. Moeilijk om dat zo van achter mijn pc te beoordelen. Als je niet meteen kan zien waar de lekkage vandaan komt moet je alles goed schoonmaken en zeker ook bijvullen als het niveau te laag is, dat gierende geluid zal de servopomp en wellicht ook stuurhuis zeker geen goed doen.

• pieter

Ik heb eens gekekeken, en de lekkage zit bij het koel element. Dat is waar 2 slangen boven elkaar naast de radiateur zitten.Zit met een soort koppeling. Maar geeft door de lekkage het dan zo een lawaai ?

• pieter_bmw

Dat is de koeler van de automatische transmissie!

Zeker niet doorrijden, want dan gaat die eraan.