uitlezen 535i

• henk

Hallo.

Kan iemand misschien vertellen of het van belang is mijn bmw 535i uit 2000 uit te laten lezen.

Wat zijn de voor en nadelen hiervan ?

Ik heb er bij mijn vorige 530i (e34) nog nooit wat over gehoord !!

Zelf heb ik de auto nu een maand en zou hem graag eens goed na willen laten kijken.

Wat kunnen ze wel en niet zien tijdens dit ‘'’uitlezen'..

Zelf las ik op dit prikbord dat de pdc het weer deed bij het achteruitrijden, na het uitlezen ? (deze blijft bij mij ook piepen als hij in zijn achteruit gezet word )

Benieuwd naar jullie reacties !!

(haal hier veel info weg, geweldig.. :-) )

• sander

tja ,als je geen storingen hebt is uitlezen niet echt interessant.

enige wat je te weten kunt komen of er storingsmeldingen zijn opgeslagen ,en of je km stand klopt.

pdc kan een fout in zitten en soms kun je na resetten er geen last meer van hebben.

• Vakman Ruud

Je kan altijd bij ons terecht.

Groeten.

Ruud

• buconi1

Controleren of je van sensoren van je pdc stuk is doe je als volgt.

Slotcontact in stand 2in zijn achteruit zetten dan hoor je een langere piep dan ga je bij alle sensoren een voor een luisteren deze horen te klikken is dat bij een ervan niet het geval dan is deze stuk.Klikken die allemaal dan zal het zoals sander zegt met reseten wel te verhelpen zijn.

• fsmit79

Beste Henk,

uitlezen van de computer is deel van het onderhoud wat mij betreft en niet alleen nodig als je een foutmelding hebt. Je kunt ook aan de foutmeldingen (die bij het uitlezen naar boven komen, zonder dat er lampjes op het dash gaan branden) zien dat er iets kapot dreigt te gaan.

Concreet bij jouw pdc kun je de boel uitlezen, en eventuele foutmeldingen verwijderen waardoor ze waarschijnlijk weer werken.

Je kunt op internet de nodige setjes kopen waarmee je jouw auto kunt uitlezen. Je kunt het beste bmw specifieke systemen uitzoeken, de algemene uitleeskastjes (autoscan, OBD scanner, etc) hadden bij mij geen resultaat.

Succes en groet Frank