Doorzakken achtervering e39

• Nils

Goedendag,

Met mijn touring '99 heb ik het volgende:

Afgelopen zomer zijn mijn veerbollen allebei vervangen nalv. doorzakken rechtsachter. Sinds 3 weken zakt de achterkant weer in en lijkt links nu ook in te zakken. Bij garage geweest en er zou een klein lekje op linker accumulator(??) zijn, maar bij pomp zelf en bollen niks gevonden. Rechts zakt helemaal in, links iets lijkt het.

Vraag: hoe kan je aan de pomp zien dat de magneetkleppen eventueel niet goed werken of dat de pomp lek is en zijn er mensen die hier meer ervaring mee hebben?

Zou het nog iets anders kunnen zijn. De aansluitingen op de vervangen (nieuwe) bollen zijn niet gecontroleerd, kan dit er toch mee te maken hebben of is dat onmogelijk?

• Vakman Ruud

Daarvoor is DIS nodig. Hiermee is het mogelijk om de afzonderlijke onderdelen aan te sturen en de juiste rijhoogte af te stellen.

Groeten.

Ruud

• Nils

Bedankt voor je reactie Ruud,

O.k. Ik begrijp dat ik hiervoor DIS nodig heb, maar zou het kunnen dat de nieuwe (half jaar oude) veerbollen op de aansluitingen bovenin lekken na montage of is dit niet mogelijk?

Alvast bedankt Nils

• Vakman Ruud

Ja dat kan.

Er zitten o-ringen in de aansluiting met een speciale bevestiging.

Bij onjuiste montage van de speciale bevestiging gaan ze lekken.

Ruud

• Nils

L.s,

Ondertussen bij BMW D.H. is de hele niveauregeling uitgebreid met DIS getest, onderzocht op lekkage, uit elkaar gehaald maar niets gevonden (Dikke €€'s). Auto heeft een paar dagen daar gestaan en probleem was weg volgens dealer dan wel minder geworden. Inderdaad zakte hij niet meer helemaal in.

Nu, 3 weken later, zakt ie echter in een uurtje links helemaal in…. Het lijkt wel of de boordcomputer hier opdracht voor geeft, ik meen ook na uitschakelen contact iets te horen klikken bij de pomp achterin.

Iemand nog suggesties??

groeten Nils

• theone

Ik meen mij te herinneren dat zoiets al eerder ter sprake is geweest.

Bollen vervangen en dergelijke hielp niets.

Het bleek een defect ventiel te zijn dat vlakbij de veer zat.

Even de zoekfunctie gebruiken.

Succes.

• Nils

Deze mannen hebben de oplossing:

http://www.airsus.nl/luchtvering-auto-1/bmw-luchtvering.html

Groeten Nils

• fsmit79

Hoi Nils,

wat was er uiteindelijk aan de hand dan?

• nils1234567

Hoi Frank,

Magneetkleppen… Uiteindelijk kon ik een complete pompunit overnemen bij airsus, goed contact/info daar! Daarna ingelezen bij Kerkhof in r'dam zuid. Dat is ook erg goed gegaan, prima bmw-garage lijkt me, en met nog een keer hoogte nastellen alles nu in orde.

Laptop gaat goed!

Groeten Nils