Goedenavond,
Ik heb een groot probleem en ik hoop dat ik van jullie kennis gebruik mag maken.
We hebben een 523I touring uit 1998 met het volgende probleem;
radio doet het niet eveneens als de radio en de sensoren in de accterbumper doen het niet en bv de knippwrlichten op de tellerklok die doen het ook niet terwijl de knipperlichten het wel gewoon doen.
Ik dacht eerst aan het electrische gedeelte achter het contactslot maar hiermee heb ik het probleem niet opgelost, deze heb ik reeds vervangen.
Ik denk dat het een massa probleem is of dat hij ergens kortsluiting maakt. De storing veroorzaakt dat ik waarschijnlijk niet kan updaten cq hercoderen. In deze auto zit een lcm module die een eprom error geeft (oorzaak waarschijnlijk niet gecodeerd).
Afgelopen weekend heb ik een andere telelrunit er aan gehangen en probleem bleef. Ook andere LCM module en ook dit loste de problemen niet op. De storing zit volgens mij in het IBUS gedeelte.
Is er iemand die mij kan helpen ik kom er niet meer uit. Het is zo'n fijne auto en ik wil hem niet meer kwijt.
Ik heb een hoop achterstallig onderhoud gezien aan deze auto maar wil als eerst deze storing oplossen.
Graag jullie reacties cq adviesen ik kom er niet meer uit.
Gr,
Marco Polderman