Hallo beste Dick,
Waarschijnlijk komt het water enkel door stuwing bij het rijden naar binnen gesijpeld.
Dat heb ik ook eens verholpen bij een Audi.
Wat er aan de hand was, het filterhuis waar het interieurfilter in gelegd werd, die was aan de onderzijde lek, lees eigenlijk dat de kit niet mee afdoende afdichte.
Bij de dealer hebben ze zich echt uit de naad gezocht, maar konden het niet vinden.
Ik heb echter het dashboard kastje gedemonteerd, en heb mijn vrouw met een simpele tuingieter er water in laten gooien, net naast het filterhuis van het interieurfilter.
Het water kwam echt naar binnen stromen!
De remedie, ik heb dit interieurfilterhuis gedemonteerd, alles goed gereinigd en er een nieuwe band van chassiskit onder gelegd en alles weer gemonteerd, het probleem was verholpen, Butyleenkit is ook een zeer goede kit omdat deze ook erg goed flexibel blijft.
Nog een volgend probleem, nog een lekkage, ook wer bij een Audi.
De paravan, de kunststof afdekplaat onder de ruitenwisser armen, deze zat niet goed gemonteerd onder de voorruit, het water stroomde vanaf de voorruit zo het interieurfilterhuis in, zo de auto in, daar hebben ze bij de dealer ook weer suf aan gezocht, dit zou je echt ook niet verwacht hebben ook.
Je moet het maar net zien.
Dus even goed kijken, of je rare en niet recht zittende onderdelen ziet, want ik zag het ook op deze wijze.
Dan heb ik nog een optie, de voorruit lekt, dat is ook een mogelijkheid die ook wel voorkomt, de ruit zit niet helemaal rondom goed verlijmd.
En hierdoor komt er water het interieur in.
Dus even goed bekijken, en haal gerust het dashboardkastje weg, je kan dan veel beter kijken, waar het water vandaan komt.
Afdekplaat van het microfilter/interieurfilter zit niet juist gemonteerd, of is gescheurd, het water loopt vanaf de voorruit zo het interieur in via het micro filter.
Heeft u een airco systeem in uw auto, dan zou het nog kunnen zijn, dat de afwatering van het condenswater verstopt zou kunnen zitten, dan loopt de afwateringsbak over, onder de verdamper.
Meer smaken heb ik niet, wat dit soort lekkages betreft.
Dus even alle geven voorkomende problemen bekijken, misschien zit er wel een oplossing bij voor u.
succes.
Met vriendelijke groet,
Ad