Motorolie E46 323(Ci)

• Sven

Zoals de titel aangeeft. Mijn (heerlijk rijdende) auto heeft onderhand alweer lekker wat km's gemaakt en ik wil hem verwennen met wat verse olie (nog 7d km te gaan eigenlijk) Ik heb de bonnen nagekeken en in de auto is altijd Castrol 5w30 gegaan, ik kan alleen niet precies vinden wat al die soorten 0w30, 5w30 enzo betekenen. Wat is beter/het beste voor de motor?

Hopelijk is iemand zo vriendelijk om mij te helpen, bedankt alvast.

• Jos

Als hij altijd goed gelopen heeft daarop, waarom dan veranderen? Ik zou gewoon de olie (die BMW voorschrijft)die er nu in zit door dezelfde vervangen. Of eentje van dezelfde kwalificaties als Kroon, Shell, Valvoline, Esso etc etc. Ongetwijfeld zullen de anderen van het forum daar hetzelfde over zeggen.

Succes, Jos

• Sven

Oke! Bedankt Jos, dit was mijn idee ook. Ik wilde het alleen even dubbel checken aangezien ik zelf niet 100% thuis ben in alle soorten olie die je hebt.

• sander

misschien als je heel even de moeite neemt om te zoeken hier op het forum,en anders het hele net dan vind je bergen informatie.

zelfs alleen een bezoekje aan de castrol site is al genoeg.

• Sven

Zoals ik al zei tegen Jos, die normaal antwoord geeft, wil ik graag dit soort dingen even controleren. Ja de Castrol website zegt het inderdaad, echter zijn er wel meerdere dingen die in de realiteit anders zijn.

:)

• sander

dude ? dus je vind mijn antwoord al niet “normaal” zit je nog lekker in je coconnetje dan?

ik geef alleen maar aan dat wanneer je jezelf ook maar een klein beetje zou inspannen je de antwoorden op je vragen zomaar kunt vinden hier op t forum en zelfs op het net!

er is al heeeeel veel gediscussieerd over soorten en merken olie en alles wat daarbij hoort.

als je doet wat je zegt dan ga je dat eens een beetje doornemen zodat je ook een beetje op de hoogte raakt van de materie.

ik raad je in ieder geval aan om niet zo lichtgeraakt te zijn .

• Sven

Een normaal antwoord vind ik persoonlijk een behulpzaam antwoord Sander. Wie zegt tevens dat ik niet heb gezocht? Ik heb wel degelijk gezocht echter, zoals eerder gezegd, wilde ik graag een bevestiging. Hoe dan ook, bedankt Jos :)

• sander

nu maar hopen dat jos het bij het rechte eind heeft sven!

• Jos

Maak er maar geen punt van. Ook ik stel wel eens een vraag waarbij ik achteraf denk, had ik misschien wat verder moeten doorspitten of wat dan ook.

Ik heb ook niet de wijsheid in pacht en daarom stel ik ook wel eens een vraag die misschien allang door vele anderen gesteld is.

Mijn stelling is, laten we het gewoon een beetje leuk houden op het forum want ik/wij allen hebben veel aan elkaar en zitten allemaal achter een computerscherm de tekst in te typen zonder dat we van elkaar weten hoe de ander achter het andere scherm er op het moment voor staat………..Ik weet dat een aantal andere mensen er het zelfde over denken, kijk maar eens naar diverse lange reacties van een ander bekend persoon op het net. Ik zal geen namen noemen.

Respect voor elkaar, daar gaat het om.

Ik wens je in ieder geval veel succes met de motorolie en we zullen elkaar vast wel weer tegenkomen hier.

Groet, Jos

• Sven

Respect is absoluut geen punt hier hoor. Dat is aanwezig voor iedereen, tot het tegendeel bewezen is. Dit is iets dat hier niet van toepassing is!

Verder, volledig eens met je bericht :)