contactslot

• henk

Hallo,

Heb een BMW X5 op de veiling gekocht, echter zonder sleutels.

Kan ik de sloten vervangen door sloten met sleutels van een andere BMW(sloperij)

of werkt dit niet i.v.m. de chip/computers.

Zag ook iets over de indentiteit van de auto welke gekoppeld is aan de chip-sleutel.

Of moet ik naar de dealer om alles te vervangen.

• Ron

Ja je kan dat doen is geen probleem je moet de sleutel wel door de dealer laten inlezen dat is alles.

• ge39rard

Een contactsleutel kan je bij de BMW dealer op kenteken van de auto laten maken. Dit kan je laten doen wanneer je sleutel kwijt of b.v kapot is Er is wel een max, van het aantal sleutels die je bij kan laten maken. Hoeveel precies weet ik niet.

Ik heb een tijdje geleden voor mijn E46 een contactsleutel bij laten maken voor 140 euro. Dit lijkt mij makkelijker en misschien ook wel goedkoper dan alles te vervangen

Gr Gerard

• Ad

Hallo beste Henk,

U dient dus bij de dealer langs te gaan, neemt u het kentekenbewijs mee en uw legitimatie.

U kunt gewoon 2 sleutels bestellen aan de hand van de VINcode/kenteken van de auto.

deze sleutels dienen wel even ingeleerd te worden, dit doet de dealer als service, tenminste bij mij, toen ik een nieuwe sleutel bestelde.

Dit is binnen 3 minuten geregeld.

Ik heb bij de dealer 135,00 euro betaald, raar, dat er tussen dealers een prijsverschil zit.

Dit is de goedkoopste manier, er hoeven geen sloten vervangen te worden.

TIP:

Laat de andere sleutels die bij de auto horen wel blokkeren!

Succes.

Ik wens u allen een heel fijn weekend toe.

Met vriendelijke groet,

Ad