bmw 318i tds

  • patricia

    Beste BMW liefhebbers

    Ik heb vorige week een bmw 318 tds uit 1997 gekocht(diesel),hij starte toen al moeizaam,maar vanochtend starte die helemaal niet meer,ik heb de accu door laten meten maar deze schijnt goed te zijn,iemand enig idee

    bedankt vast

    gr patricia

  • patricia

    dit is wat die doet

    http://www.youtube.com/watch?v=X_U0Sfef6iE

  • BMW L.A. CarParts

    Hallo..

    Weet niet hoe de accu is doorgemeten,maar het gaat om de ampere's (AH) van de accu..

    Hij kan wel met een multimeter 12 volt geven maar zo te zien op t filmpje heeft hij te weinig stroom om de startmotor rond te laten draaien..

    Mijn tip is : start de auto even over met een andere auto.. blijkt dat hij hier wel op aanslaat ,dan is de accu dus niet goed..

    Dan even naar een autozaak en even alsnog de accu op ampere laten doormeten..

    Daar kunnen ze ook gelijk even doormeten of de dynamo genoeg stroom laad..

  • patricia

    hey,

    dit is wat de accutest bij kwitfit zei(mijn garage zei dat die accu goed was,dus weet het niet meer)

    kwikfit:

    Spanning: 12.62V

    Gemeten: 239A EN

    Accuwaarde: 682A EN

  • patricia

    Ik heb hier een acculader,en ik ga hem daar een paar uur opzetten

    hoop dat die dan start vanmiddag,ik laat het je weten

    dankjewel alvast

    x patje

  • BMW L.A. CarParts

    ben niet zo'n kwikfit man ..maargoed..

    mochten de waardes wel kloppen dan is het beter om hem even overstarten met een andere auto om te kijken of hij dan wel start (i.p.v) aan de accu lader..

    Want het kan ook zijn als de accu goed is ,dat de startmotor zijn beste tijd heeft gehad..

  • patricia

    ik heb hem nu onder de lader staan,op 12 volt normaal laden

    de meter geeft een 5 aan wat dit is weet ik niet en waar die moet komen ook niet,staat dr in het duits op

    en als dit niet werk zal het de startmotor idd wel zijn,pff hoop dat het geen duur geintje is

  • Ad

    Hallo beste Patricia,

    De stand 5 dat zijn de Ampéres waar mee geladen word, en naar gevolg dat de accu voller word, gaat de naald van de meter naar de nul hoek toe.

    Dus hoe verder naar nul, hoe voller de accu is.

    Maar gezien dat de Ampére meter maar op 5 Ampére staat, dan is dat een teken dat de accu eigenlijk niet eens zo zwak is, de accu is gewoon goed.

    Ik heb het idee dat de startmotor een revisiebeurt moet hebben, de starmotor is gewoon vuil.

    Dus de startmotor even laten testen, en kijken hoe deze word bevonden, dit kan door gebruik te maken van een Ampéretest, men kijkt hoeveel Ampére er word gebruikt door te starten, als dit te hoog is, dan is de startmotor versleten.

    U kunt het beste een ruilstartmotor nemen, en de oude levert u gewoon in, deze is ook nog geld waard.

    Bekijk het gewoon als statiegeld!

    Succes.

    met vriendelijke groet,

    Ad

  • patricia

    hey Ad,

    Bedankt voor je antwoord,ik zal dit zeker laten doen

    ik denk ook dat de accu zwak is geworden van al dat proberen te starten vanochtend,na 3 uur op de lader deed de auto het weer en nog steeds,vrees alleen weer voor morgenochtend

    maar als het de startmotor is waarom start die de rest van de dag wel,en de eerste keer van de dag niet,kan er niet iets zijn wat met de kou te maken heeft?

    gr patje

  • Rob530DH2002

    Na de start wordt de accu bijgeladen en is de motor nog uren warm na uitzetten (de olie). In de nacht kan een slechte accu een deel van z'n lading verliezen èn moet de volgende dag een ijskoude motor ronddraaien (daar is juist meer kracht voor nodig dan bij een warme motor). Als je wil uitsluiten of het aan de startmotor ligt moet je even het testje doen wat BMW L.A. CarParts hierboven omschreef, overstarten met een andere auto. Als ie dan meteen goed start en op je eigen accu niet weet je zeker dat het aan de accu ligt.