Verwrming

• Bob

Hoi allemaal

Ik heb een probleem met mijn verwarming.Sinds gisteren blaast deze enkel koud.Dit wil zeggen uit het dashbord en deur openingen onder mijn voeten komt er gewoon warme lucht.Het betreft een E39 uit 2002.Weet iemand van jullie waar het aan ligt of waar ik het moet zoeken.

Groetjes Bobbi

• Ad

Hallo beste Bob,

Op het midden van het dashboard zitten twee uitblaasopeningen bij elkaar!

Tussen de twee roostars zit een draaiwiel, deze kan je op warm en koud zetten, verdraai dit wiel maar eens, je ziet eerst een blauwe aanduiding op dit wiel, als je doordraait dan verschijnt er ineens een rode aanduiding, hoe verder je dit stelwiel verdaait, hoe warmer je de uitlooplucht krijgt, tot dat dit verstelwiel tegen de eind stop draait.

Probeer dit maar eens, je moet dus van onder naar boven draaien, en de uitgestroomde lucht word warmer

succes gegarandeerd.

met vriendelijke groet,

Ad

• Bob

Hoi Ad

Dit is mij bekend maar hij blijft koud blazen op het rood vakje en temperatuur op max airco staat uit,

Groetjes Bobbi

• Jos

Vermoedelijk is de egel kapot, een onderdeel van zo'n €50. Ik heb dit probleem wel eens vaker voorbij zien gaan op het forum.

Gebruik de zoekfunctie maar eens.

Succes,

Jos

• mike

Volgens mij is egel ofwel kachel weerstand er om de snelheid van blower aan te sturen.Naast egel zit nog een thermostaat die temperatuur regelt.Maar als ji aangeeft dat die wel warm blaast onder je voeten kan je deze ook uitsluiten denk ik.

• Bob

Hoi

Ben bij de garage geweest die hebben ook geen idee.Vinden het raar.Heeft niemand echt geen idee?Zou het aan bedieningspaneel kunnen liggen.Deze werkt naar behoren in alle andere standen.

Groetjes Bobbi

• Vakman Ruud

Waarschijnlijk kachelkraan.

Tevens is via de stekker van de kraan te meten (met de juiste kennis) of de elektronica goed is.

Succes.

Ruud

• Ad

Bericht verwijderd, ik had al geantwoord.

Sorry.

Met vriendelijke groet,

Ad