Fusee kogel.

• 325i

Hallo,

Iemand ervaring met het vervangen van een losse fusee kogel.

Een 40.000 km terug heb ik beide draagarmen compleet vervangen, nu blijkt dat de buitenste alweer versleten is. Er zit namelijk nogal wat ruimte op. Beetje snel vind ik zelf, maar ja. Er moet dus een nieuwe op.

Nu kan ik weer een complete draagarm vervangen met rubberen ophangpunt en de boel weer laten uitlijnen. Maar dan zit je al gauw op €120,- per kant en dan het uitlijnen nog. Dus kleine 300 euro.

Nu kan ik dus ook nog 2 losse kogels halen a €25,- per stuk. Maar naar wat ik heb gelezen en gehoord heb, wordt dit een heel feest als je geen pers hebt. Deze heb ik dus niet. Heeft iemand ervaring met een andere manier??

Oh, op Marktplaats kwam ik nog een goedkoop persje Persje tegen. Samen met deze pers ben ik dan nog steeds goedkoper uit dan complete draagarmen monteren. Hoeveel kracht heb je eigenlijk nodig?

Iemand nog ideeën

Gr.

R

• Jaap

Of monteren in de werkbank, eventueel de brander er bij voor het gemak.

Als je het zelf doet kun je dit wel doen, als je het laat doen kun je misschien wel beter een complete arm kopen i.v.m. werkloon.

• tom68

Kogels zitten onder een bepaalde stand.

Iets verkeerd en ze zijn gelijk weer stuk,de dealer heeft een speciale pers om dit onder de auto te doen.

Of complete draagarmen,maar lees in de vorige post arbeidsloon.

Complete arm,moet ook gemonteerd worden zit vaak heel vast en je moet ook uitlijnen.

Dus weet niet wat voordeliger is,heb het ooit eens laten doen bij de dealer was toen 100 euro 2x

Laat het nu een paar jaar later 150 zijn.

Maar je kunt het gewoon vragen he.